וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהחלטה נדירה: בית הדין הרבני התיר לגבר לשאת אישה שנייה

7.1.2019 / 16:10

בית הדין בתל אביב התיר לגבר, הנשוי לסרבנית גט, להינשא לאישה שנייה אם יחתים מאה רבנים ויקבל את אישור נשיא בית הדין הגדול. אשתו הראשונה נמלטה לחו"ל עם בנם המשותף לפני שבע שנים, ובפסק הדין נקבע כי הדבר מתאפשר מאחר ש"מקומה אינו ידוע והיא מתחבאת מאימת החוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הדין הרבני האזורי בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין הרבני האזורי בתל אביב פרסם הבוקר (שני) פסק דין יוצא דופן, שבו התיר לגבר הנשוי לסרבנית גט לשאת אישה שנייה. בהחלטה הנדירה נקבע גם כי הבעל יהיה מחויב בהחתמת מאה רבנים, תהליך מקובל במקרה זה, ואישור של נשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו.

בפסק הדין נכתב כי בני הזוג נישאו לפני כשמונה שנים, וכחצי שנה לאחר נישואים עבר הבעל תאונת דרכים שבה נפצע באורח אנוש, אושפז ועבר שיקום שנמשך שנים ארוכות עד היום. לפי בית הדין, מספר חודשים לאחר פציעתו, יצאה האישה עם התינוק שנולד להם לביקור משפחתי קצר בצרפת, אולם, מאז חלפו שבע שנים והיא לא חזרה לישראל.

הבעל פנה לבית המשפט בדרישה להחזיר את בנו לישראל, זאת מכוח אמנת האג. בבית המשפט נקבע כי העברתו של בנם המשותף לצרפת הינה חטיפה ועל כן על האישה להחזיר את התינוק לישראל. האישה ערערה על כך לבית המשפט העליון, אך הערעור נדחה על הסף. בהתבסס על פסק הדין, קבע בית המשפט לענייני משפחה משמורת משותפת, אך האם התעלמה מפסק הדין ועברה למדינה שלישית שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
אביתר חצה את הנחל ונסחף: לוחם צה"ל טבע למוות בגליל במהלך אימון
בצל ההסלמה ברצועה: הכסף הקטארי לרצועת עזה לא יגיע השבוע
לפני או אחרי הבחירות? כל מה שיקרה אם יוחלט על שימוע לנתניהו

אילוסטרציה. ShutterStock
חתונה/ShutterStock

במקביל, פנה האב לבית הדין האזורי בתל אביב בתביעה לגירושין. האישה לא הגיבה על כך, פיטרה את פרקליטיה ולא היה ניתן להשיגה. בית הדין בישראל איתר את אב האישה עמו ניהלו משא ומתן לצורך גירושין, אך המגעים לא צלחו. בפסק הדין נטען כי אב האישה טען שהיא היגרה למדינה שאינה חתומה על אמנת האג ואין לה הסכמי הסגרה עם ישראל.

בעקבות כך, הדיינים הרב צבי בן יעקב, הרב יצחק הדאיה והרב משה בצרי החליטו כי "לאור העובדה כי הצדדים פרודים כבר שש שנים ומקומה של האשה אינו ידוע והיא מתחבאת מאימת החוק, בית הדין סבור שיש לחייב את האשה לקבל גט פיטורין כדת משה וישראל". עוד הוסיפו הדיינים כי "הואיל ואין אפשרות בשלב זה לסדר גט, יש להתיר לבעל את חרם דרבנו גרשום, ויש ליתן היתר נישואין לבעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully