וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההסלמה ברצועה: הכסף הקטארי לרצועת עזה לא יגיע השבוע

השגריר הקטארי היה אמור להגיע עם 15 מיליון דולר במזומן, אך שיגור הרקטה ותקיפות חיל האוויר יעדי חמאס גרמו למתיחות מחודשת. גם המשבר בין חמאס לפתח מחריף, עם יציאת הרשות ממעבר רפיח. ליברמן: "ישראל לא יכולה לממן טרור נגד עצמה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שגריר קטאר לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, היה אמור להגיע השבוע עם המענק השלישי של כספי הסיוע, אולם הגעתו מתעכבת בצל ההסלמה ביממה האחרונה. עד כה העבירה דוחה 30 מיליון דולר במזומן לפקידי חמאס, כחלק ממאמצי ההסדרה באזור.

עם זאת, בימים האחרונים החריפה פעם נוספת המתיחות בדרום, כשאתמול שוגר טיסן ממולכד לעוטף עזה. בתגובה, תקף חיל האוויר שתי עמדות של חמאס, והלילה יורטה רקטה ששוגרה לעבר הדרום והפעילה אזעקה גם באשקלון. הבוקר הופצצו עוד כמה יעדי טרור ברצועת עזה. לא דווח על נפגעים בצד הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה לשיגור הבלונים: צה"ל תקף עמדות ברצועת עזה
בעלה של הפלסטינית שנרצחה מזריקת אבנים: "מקווה שתהיה האחרונה"

הכסף הקטארי מועבר במזוודות לעזה - 9 נובמבר 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
מזוודות הכסף שהועברו לרצועת עזה, נובמבר 2018/מערכת וואלה! NEWS, ---

בנוסף לכך, אתמול הודיעה הרשות על הוצאת אנשיה ממעבר רפיח בשל המתיחות שלה מול חמאס. פריסתה בשער היציאה היחיד של תושבי הרצועה סוכמה בהסכם הפיוס שנחתם בסוף 2017 בקהיר, אך מאז הפילוג בין חמאס לפתח רק העמיק. בימים האחרונים עצרו שני הארגונים מאות פעילים יריבים ברצועה ובגדה המערבית.

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן אמר לאחר הדיווח על דחית העברת הכסף לרצטעה כי "‏חבל שרק עכשיו בנימין נתניהו הגיע למסקנה שישראל לא יכולה לממן טרור נגד עצמה. אני מקווה לשמוע, שההחלטה הזאת היא מוחלטת ולא קשורה לבחירות, ושאנחנו לא נראה אחרי 9 באפריל את נתניהו מחדש את העברות הכספים לחמאס. ובכל מקרה חייבים להבהיר - אין יותר הטבות בלי שחיילינו ואזרחינו חוזרים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully