וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלה של הפלסטינית שנרצחה מזריקת אבנים: "מקווה שתהיה האחרונה"

יעקוב א-ראבי, שאשתו עאישה נרצחה מפגיעת אבן סמוך לרחלים, אמר לוואלה! NEWS כי מעצרם של חמשת הנערים החשודים "לא יחזיר את האימא של הילדים שלי". הוא אמר כי הוא עדיין מפחד לצאת לכביש ושירגיש יותר טוב "אם אנשים ילמדו מזה"

חמשת נערי הישיבה שנעצרו חשודים שיידו אבנים על אם לתשעה שנהרגה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

כמעט שלושה חודשים אחרי שעאישה א-ראבי נרצחה מיידוי אבנים, אמר בעלה יעקוב בשיחה עם וואלה! NEWS כי מעצר חמשת הנערים החשודים בטרור יהודי, ששב"כ התיר היום (ראשון) לפרסם את נסיבות מעצרם, לא גורם לו להרגיש טוב יותר. "מה אני יכול להגיד? מה זה יעזור לי? מה זה ייתן לי?", אמר יעקוב. "זה לא יחזיר את אשתי ואת האימא של הילדים שלי. אני רוצה שלא יפגעו במישהו אחר.

"בשביל שאני ארגיש טוב אנחנו רוצים שכל מי שעושה טעות יקבל את מה שמגיע לו, שאנשים ילמדו מזה". לדבריו, "כל בן אדם שעושה טעות - צריך לשלם. גם אם עצרו וייכנסו לבית סוהר זה לא עוזר לי, זה בכל מקרה לא מחזיר את אשתי. אני מקווה שאשתי תהיה האחרונה, שלא יהיו עוד מקרים כאלה".

עאישה אל-ראבי פלסטינית בת 45 מכפר בידיא ליד סלפית שנהרגה לאחר השלכת אבנים של מתנחלים 13.10.18. צילום מסך, אתר רשמי
אם לתשעה. עאישה א-ראבי/אתר רשמי, צילום מסך

א-ראבי נהרגה מפגיעת אבן בראשה בליל יום שישי, 12 באוקטובר, סמוך להתנחלות רחלים. בעלה סיפר כי ייודו אבנים לעבר מכוניתם סמוך לצומת רחלים, בעת שהיו בדרכם מביתה של בתם בחברון לביתם בכפר בידיא. אחת האבנים חדרה לרכב ופגעה בה.

"כל הזמן זורקים ואין לזה סוף", אמר א-ראבי. "אחרי חמש בערב אני כבר לא יוצא בערב עם האוטו. הייתי נוסע בלילה אבל מאז אני לא יוצא. משעה חמש לא יוצאים לכביש. אפילו בכפר עצמו. מפחיד עד עכשיו".

א-ראבי הוסיף כי "למעלה מעשרים שנה חייתי עם אשתי ביחד, היו לנו הרבה תכניות גם להסתובב בעולם אחרי שהילדים יגדלו. על זה אני חושב, על מה שכבר לא נוכל לעשות ביחד. יש דברים יותר חשובים בבית שאני צריך לטפל בהם".

עוד באותו נושא

הרגו ונערכו לחקירת שב"כ: נערים חשודים ברצח פלסטינית

לכתבה המלאה
צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן
הלוויית עאישה א-ראבי, שנהרגה מידויי אבנים, בעיירה בידיא שבשומרון, 13 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
מאות השתתפו בהלוויתה. עאישה מובאת לקבורה, באוקטובר/רויטרס, רויטרס

מאות בני אדם השתתפו בהלווייתה של א-ראבי, תושבת בידיא ואם לתשעה ילדים, שהייתה בת 45 במותה. יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי "מדובר בפשע מכוער שבוצע על ידי מתנחלים".

בשבוע האחרון נעצרו חמשת הנערים, הלומדים בישיבת "פרי הארץ" שברחלים הסמוכה לזירת הפיגוע. הבוקר הותר לפרסום כי פרשת הטרור היהודי שבמסגרתה נעצרו עוסקת במעורבות בהריגתה של א-ראבי. על פי הודעת שב"כ, יום אחרי פיגוע נסעו פעילים מיצהר לישיבה ברחלים כדי לתדרך את הנערים הלומדים בישיבה איך להיערך לשב"כ ולהתמודד איתו. עוד נמסר מהארגון כי "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לסיכול טרור באשר הוא טרור - יהודי או פלסטיני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

משלושה מהחשודים נמנע במשך שבוע מפגש עם עורך דין בהתאם לסעיף בחוק הנוגע לחקירות בעבירות ביטחון. האיסור עורר ביקורת רבה מצד אנשי ציבור, ובהם חברי כנסת, ראשי מועצות וכן רבנים בציונות הדתית. בתגובה לטענות אמרו בארגון כי "העצורים בחקירות השב"כ מקבלים את מלוא הזכויות שלהם הם זכאים לפי החוק. הטענות על מניעת זכויותיהם של הנחקרים בניגוד לדין, משוללות כל יסוד ומטרתן להסיט את הדיון מהחשדות החמורים בגינם נעצרו לחקירה".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים, הגיב כי עיתוי הפרסום מלמד על לחץ השב"כ, לכאורה נראה כי התיק מתפורר בין בידיים וכי אין ראיות ולכן שעה לפני מסיבת העיתונאים של עוה"ד מנסים בשירות הביטחון הכללי לקלקל את המסיבה. החשודים שתקו בחקירתם, עברו מניפולציות קשות ונמצאים בטראומה קשה ושום הודעת דובר לא תסיט את הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully