וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לשיגור הבלונים: צה"ל תקף עמדות ברצועת עזה

מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות של חמאס, זאת בעקבות מטען שחובר לבלונים ושוגר באמצעות טיסן מרצועת עזה ונחת בשטח ישראל. על פי הדיווחים, התקיפות התמקדו באזור חאן יונס שבדרום הרצועה וסמוך לעיר עזה

צילום: דוברות משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

צה"ל תקף הערב (ראשון) מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה, זאת בעקבות לאחר ששוגר מטען נפץ באמצעות צרור בלונים וטיסן בשעות הבוקר, שנחתו בשטח ישראל. התקיפה התבצעה באמצעות מסוקי קרב של חיל האוויר, ועל פי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים התמקדה באזור חאן יונס שבדרום הרצועה וכן סמוך לעיר עזה.

הבלונים ששוגרו הבוקר נחתו בשטח פתוח סמוך ליישוב במועצה האזורית שדות נגב. לאחר ששוטרים הוזעקו למקום, חבלני המשטרה נטרלו את המטען ופוצצו אותו. רק בשבוע שעבר נרשמו שני מקרים נוספים של הפרחת בלונים המחוברים למטעני נפץ שנחתו בשטח המועצה, זאת לאחר רגיעה יחסית. ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן אמר כי "מדובר בעליית מדרגה חמורה".

לקריאה נוספת:
"גאון על גבול הטירוף": המנהיג החדש של הג'יהאד בעזה שמדאיג את צה"ל
התשובה לטרור הבלונים: תיעוד צה"ל מפעיל רחפנים בגבול עזה
תקופת בחירות וסכנת הידרדרות: תפוח האדמה הלוהט של הכסף הקטארי

טיפול בצרור בלונים שאותרו במועצה האזורית נגב 6 בינואר 2018. דוברות המשטרה-, אתר רשמי
צרור הבלונים ששוגר מעזה, הבוקר/אתר רשמי, דוברות המשטרה-

"תגובת צה"ל להפרחת מטען הנפץ הבוקר בשדות נגב היתה הכרחית", הוסיף עידאן הערב. "חמאס מותח את החבל ו'בודק' את מדיניות ההכלה והאיפוק של ישראל. הפרחת מטעני הנפץ מרצועת עזה הן בגדר עליית מדרגה. אין הבדל בין מטעני נפץ מחוברים לבלונים לבין ירי טילים. אנחנו מצפים וסומכים על הממשלה ומערכת הביטחון שידעו להשיב את השקט לאזור".

"אם ככה היו מגיבים על הבלון הראשון לא היינו מגיעים למצב הזה שנגרר תשעה חודשים חודשים", אמר ח"כ חיים ילין (יש עתיד). "שעון החול של הבחירות והכישלון של בנימין נתניהו, ראש הממשלה ושר הביטחון, מול עזה והטרור של חמאס מהדהדים ולוחצים אותו. מה שהוא לא עשה בתשעה חודשים הוא מנסה לעשות כעת בקמפיין הבחירות. דין עפיפון כדין קסאם, כך היה צריך להיות מהיום הראשון".

עוד באותו נושא

"עליית מדרגה חמורה": צרור בלונים עם מטען נפץ אותר בשדות נגב

לכתבה המלאה
תצפית חמאס שהופצצה ע"י חיל האויר מזרחית לעזה, 6 בינואר 2019. צילום מסך
העמדה שלטענת הפלסטינים הותקפה על ידי צה"ל, הערב/צילום מסך

מסוק קרב של צה"ל תקף לפני שבוע וחצי עמדה של חמאס ליד חאן יונס שבדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לרקטה ששוגרה באותו לילה מהרצועה ונפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירוע. כמו כן, אזעקת "צבע אדום" לא הופעלה משום שהנפילה לא הייתה בקרבת יישובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully