וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה לטרור הבלונים: תיעוד צה"ל מפעיל רחפנים בגבול עזה

3.1.2019 / 8:23

צה"ל והתעשיות הביטחוניות ערכו ניסויים בתקיפת רחפנים, כדי לדמות תרחישים שברגע האמת עשויים לכלול שילוב מאתגר של חומרי נפץ, רוח חזקה ושניות קריטיות שבהן עלול האיום לחצות לשטח ישראל. במקביל במערכת הביטחון מפתחים יכולות נגד רחפני חמאס

עריכה: תומר לוי

כוחות צה"ל וגורמים בתעשיות ביטחוניות פעלו אתמול (רביעי) בשטח החטיבה הצפונית של אוגדת עזה סמוך לגבול וביצעו סדרת ניסויים ואימונים ברחפנים מסוגים שונים. מטרת הניסויים היא להיערך טוב יותר לטרור הבלונים, ובעתיד - גם לאיומי רחפני הטרור.

הכוח הפעיל רחפן שדימה בלון בעוד שכוח אחר פעל לאתר אותו באמצעות אמצעים טכנולוגיים ולכוון אליו את מפעיל הרחפן התוקף. לדברי גורמים הבקיאים בתהליך ההפעלה של הרחפנים, האתגר הוא לא רק לאתר בלון בשמיים, אלא להעביר את המידע למפעיל הרחפן כדי שיידע להגיע אליו במהירות ולפוצץ אותו לפני שייעלם בשטח מדינת ישראל. אתגר נוסף, לדבריהם, הוא פעילות בתנאי מזג אוויר מורכבים כמו רוח חזקה.

רחפני צה"ל בשמי רצועת עזה. אתר רשמי
אחד הרחפנים בניסוי/אתר רשמי

הגורמים הוסיפו כי מדובר באיום מתפתח שבתחילה נשא דגלים ותמונות, אמצעי בערה להצתת שטחים חקלאיים ולאחר מכן גם חומר נפץ זעיר. במערכת הביטחון לא מוציאים מכלל אפשרות שהחמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה יפעילו רחפנים תוקפים, ולשם כך מפתח היערכות מיוחדת ורחבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ירידה בהיקף האלימות בגדר המערכת

בתוך כך, בשבועות האחרונים חלה ירידה משמעותית בהיקף האלימות על הגדר ובמספר המפגינים הפלסטינים שמשתתפים בתהלוכות. ביום שני השבוע ביטל החמאס את ההפגנות הקבועות מול חוף זיקים בצפון רצועת עזה באמתלה שתנאי מזג האוויר לא מאפשרים את המחאה, אך גורמי ביטחון בישראל טענו כי החמאס מבין שחיכוך בגבול וניסיונות להתחכך עם חיילי צה"ל עשויים להוביל את ממשלת ישראל, שנמצאת בתקופת בחירות, לקבל החלטה על עצירת כספי הסיוע של קטאר שנאמדים מדי חודש במיליוני דולרים.

גורמים נוספים טענו כי ההחלטה להרחיב את מרחב הדיג של הפלסטינים ל-12 מייל מהחוף תורמת להרגעת השטח. יחד עם זאת, בהפגנת יום שישי בשבוע שעבר הפריחו הפלסטינים בלונים חשודים לעבר השטח הישראלי, והכוחות בשטח דרוכים לכל התפתחות אם תתפרץ. ביום שישי הקרוב צפויה הפגנה על גבול רצועת עזה אחרי התפילות במסגדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפעילי הרחפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully