וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הורה על "שיימינג" לסרבן גט: "מתעקש לחינם ללא סיבה אמיתית"

23.11.2020 / 6:30

הדיינים אישרו לפרסם את שמו ותמונתו של יצחק ששון, המסרב מזה שנה לגרש את אשתו שרון. זאת על מנת להגביר עליו את הלחץ, לאחר ששורת עיצומים שהוטלו עליו לא הועילו. אשתו קראה לציבור להשתתף: "אולי זה מה שיביא אותו להוציא אותי לחופשי"

הבעל המעגן שקבורת אמו עוכבה: "מעולם לא הסמכתי לתת גט, חבורה של שקרנים"/עריכה: רענן פוגל

בית הדין הרבני האזורי בבאר שבע החליט לפרסם את שמו ותמונתו של יצחק ששון, המסרב מזה שנה לגרש את אשתו שרון, למרות החלטה שיפוטית המחייבת אותו בכך. הדיינים התירו לאישה לביישו ב"שיימינג", וקראו לציבור להחרימו, על מנת להגביר עליו את הלחץ כדי שיסכים לשחררה מהנישואים.

בני הזוג ששון נישאו לפני יותר מ-20 שנה וגידלו יחד שבעה ילדים משותפים. לפני כשלוש שנים, שרון פתחה תיק גירושים, וטענה בבית הדין כי סבלה ממסכת אלימות קשה מצד בעלה. האחרון הכחיש את טענות האלימות, והביע את רצונו הנחרץ בשלום בית, אף שהובהר לו כי אין לכך כל סיכוי. בית הדין קבע כי "הבעל מתעקש לחינם ללא שום סיבה אמיתית" מלגרש את אשתו, והורה כי עליו לגרשה "באופן מידי". למרות החלטה זו, הבעל סרב לתת לה גט.

מוקדם יותר השנה החליט בית הדין להטיל על ששון שורת עיצומים, כמו צו איסור יציאה מהארץ, איסור להחזיק רישיון נהיגה או רישיונות לעסוק במקצועות שבפיקוח, וכן איסור להפעיל חשבון בנק. בית הדין הודיע גם כי יש לנהוג בו ב"הרחקה דרבינו תם", מעין סנקציות חברתיות, במסגרתן, אסור לדבר איתו, לארח אותו או לבקרו אם יחלה, לעשות עמו עסקים, וכן לא לצרפו למניין תפילה בבית כנסת, לעלות אותו לתורה או לאפשר לו לומר קדיש, גם אם נדרש לכך.

סרבן הגט יצחק ששון ששמו הותר לפרסום. 22 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
בית הדין הורה כי עליו לגרשה "באופן מידי". סרבן הגט יצחק ששון/אתר רשמי, -

הדיינים - הרב אהרן דרשביץ, הרב עובדיה חפץ יעקב והרב אברהם צבי גאופטמן - כתבו בהחלטתם כי הם הורו על כך היות "ולמרות שיחות ארוכות של בית הדין עם הבעל, הבעל ממשיך בסרבנותו לסדר את הגט ומפר החלטות בית הדין ברגל גסה וממשיך לעגן את אשתו ואת עצמו. לפיכך בית הדין מתיר לפרסם את שמו ותמונתו ברבים ובכל אמצעי, על מנת להביאו לבצע את פסק הדין". הם ביקשו אף להביא את ההחלטה לידיעת רבני העיר דימונה שבה הוא מתגורר.

האישה, שרון, המיוצגת על ידי עו"ד יהושע שוויריץ, פרסמה בסוף השבוע פוסט בפייסבוק שבו ביקשה מהציבור להשתתף ב"שיימינג". היא הוסיפה כי רק שלושה מילידה נמצאים איתה בקשר והשאר "מנוכרים קשות", ותיארה את השנים האחרונות כ"עינוי". הפוסט זכה למאות שיתופים, לייקים ותגובות, ואותו היא חתמה באמירה כי החלטת בית הדין היא "מסר חזק וברור כלפי סרבני גט. אנא הפיצו את תמונתו ושמו ברבים, אולי זה מה שיביא אותו להוציא אותי לחופשי".

עוד בוואלה!

בניסיון להפעיל לחץ: בית הדין הרבני ביצע שיימינג לאביו של סרבן גט

לכתבה המלאה

בשנים האחרונות בתי הדין הרבניים בישראל עושים שימוש נרחב ב"שיימינג" נגד סרבני גט כדי לנסות ללחוץ עליהם לתת גט לנשותיהם. לאחרונה אף ניתנה החלטה חריגה נגד אישה שסירבה לקבל את הגט מבעלה, זאת במטרה להפעיל עליה לחץ דומה. במקרים בהם החלטות אלו אינן מועילות, בית הדין יכול להחליט על קנס כספי או מאסר לסרבנים.

עו"ד אירית רוזנבלום, מנכ"לית ומייסדת ארגון "משפחה חדשה", מתחה בתגובה ביקורת על ההחלטה. לדבריה, "הבעיה היא לא בסרבנים, אלא קודם כל ברבנים". היא הסבירה כי "גם בשעה שהעולם מציין את יום המאבק באלימות נגד נשים, ממשיכים רבני הרבנות לאפשר אלימות דתית כלפי נשים. סרבנות הגט היא לא גזירת גורל, אלא תוצאה של חוקים דתיים המאפשרים הפעלת טרור נגד נשים. מה יעזור השיימינג לסרבנים, כל עוד הרבנים נותנים להם את החופש לסרב? לכלוא אשה בנישואיה, זה טרור לכל דבר, רק הפעם בחסות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully