וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו נישאה, אך ביה"ד קבע: סרבן הגט עודד גז יועמד לדין פלילי

10.2.2020 / 17:06

בית הדין הרבני בחיפה החליט להעמיד את סרבן הגט ששב לישראל ארבע שנים לאחר שנמלט לדין פלילי. זאת אף שאשתו כבר אינה עגונה ואף נישאה לפי היתר מיוחד לאדם אחר. "מדובר, בהליכים עונשים על עבירות שביצע עוד קודם למתן פסק הדין"

עודד גז. -, אתר רשמי
יועמד לדין פלילי. עודד גז/אתר רשמי, -

בית הדין הרבני האזורי בחיפה החליט היום (שני) להעמיד את סרבן הגט עודד גז לדין פלילי באמצעות פרקליטות המדינה. גז שב בסוף השבוע שעבר לישראל אחרי ארבע שנים שבהן נמלט מרשויות החוק ונעצר על ידי המשטרה ובית משפט המחוזי בתל אביב האריך את מעצרו.

בהחלטת בית הדין הרבני בחיפה נקבע כי אף שהאישה כבר אינה עגונה, והיא נישאה על פי היתר מיוחד של בית הדין הרבני - ניתן להעמיד את גז לדין בשל אי-קיום צו שיפוטי למתן גט.

לפני כארבע שנים פרסמה ג', אותה עיגן גז, פוסט ברשתות החברתיות ובו החלטת בית הדין הרבני להרחיקו מן הציבור בשל סירובו העיקש לתת לה גט. הפוסט פרסם את החלטת בית הדין הרבני לנדותו, ובאמצעות 'הרחקות רבנו תם' הפך לשיימינג והחל קמפיין ציבורי נרחב נגד גז. בעקבות הפרסום הודח ד"ר גז מתפקידו כמרצה לפיזיקה באוניברסיטה ואף נודה מקהילתו ברעננה.

בית הדין הרבני האזורי בחיפה. דוברות בתי הדין הרבניים, מערכת וואלה! NEWS
החלטת בית הדין - אף שהאשה נישאה לאחר. בית הדין האזורי בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בתי הדין הרבניים

כמה חודשים לאחר מכן, גז ברח מישראל בתחפושת ובזהות בדויה, תוך שזייף את הדרכון שלו והיתל ברשויות. לאחר כחצי שנה הוא אותר בבלגיה על ידי חוקרי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, ונעצר בשיתוף פעולה בין האינטרפול לבין משטרת ישראל. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ביקשה להסגיר אותו מבלגיה כדי שייגזר דינו בגין עבירות שהורשע בהן קודם לבריחתו, וכן כדי שיעמוד לדין בגין עבירות פליליות שעבר בעת יציאתו מישראל שלא כדין. הסגרתו לא התבקשה על עצם סרבנות הגט.

במקביל ועל מנת לתת רשת ביטחון לחירותה של האישה - פתח הרכב בית הדין הרבני בחיפה בראשותו של הראב"ד הרב אברהם מאיר שלוש, הרב דניאל אדרי והרב שמואל אברהם חזן בדיונים באשר לתוקף הקידושין של בני הזוג. לאחר דיונים ממושכים, עדויות, חוות דעת וסקירות מקצועיות - הוחלט בצעד נדיר ביותר "לבטל את קידושיהם של בני הזוג גז ולהתיר את האישה מעגינותה". המשמעות: "מעמדה הוא כשל רווקה שלא נישאה מעולם".

בפסק הדין של הדיין הרב אדרי מהיום נכתב: "עתה, לאחר שגז הגיע לישראל ונעצר על ידי משטרת ישראל, מבקש הייעוץ המשפטי לשיפוט הרבני מבית הדין לבחון מתן פסק דין הקובע כי אין מניעה הלכתית לפתוח נגדו בהליכים פליליים בגין סרבנותו בעבר למתן גט. מדובר, בהליכים עונשים על עבירות שעשה גז עוד קודם למתן פסק דיננו מיום ה' בתמוז התשע"ח (18.6.2018) אשר ביטל את נישואיהם, כאשר סירב גז להוראות בית הדין האזורי והוראות בית הדין הרבני הגדול אשר חייבוהו במתן גט".

עוד בוואלה!

4 שנים אחרי שנמלט מישראל: סרבן הגט עודד גז נחת בנתב"ג ונעצר

לכתבה המלאה

"ענישה בגין אי קיום צו שיפוטי של בית הדין למתן גט"

בית הדין הוסיף וכתב: "יידעו סרבני הגט והבעלים המעגנים, כי אף אם יאלץ בית הדין עקב סרבנותם העיקשת למצוא פתרונות הלכתיים בדרכים שונות להתרת האישה מעיגונה, לא יצאו אותם חוטאים נשכרים מכך, ועדיין על עצם סרבנותם ומריים תוך גרימת סבל לאישה ופגיעה בחירותה - הם יקבלו את עונשם".

בסיכומו של דבר נכתב בפסק הדין כי "אנו מתירים לייעוץ המשפטי לשיפוט הרבני להעביר את ענייניו של עודד גז אל פרקליטות המדינה, בהתאם להנחיית פרקליט המדינה, לשם 'העמדה לדין וענישה בגין אי־קיום צו שיפוטי של בית הדין הרבני למתן או קבלת גט'.

מנהל אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים: "המקרה של עודד גז צריך לשמש דוגמה מרתיעה לכל מי שנמצא בהליך סרבנות וחושב על בריחה. דלקנו אחריו בכל העולם ועצרנו אותו בשיתוף פעולה עם המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים, משטרת ישראל והאינטרפול. גז יעמוד לדין הן על המעשים הפליליים שהוא ביצע והן על אי-הציות שלו מול בית הדין הרבני וישלם את המחיר. הוא הפסיד את הקשר המשפחתי שלו עם ילדיו ואת שגרת חייו מכאן ואילך, ועתה כנראה שאף ישב על כך בכלא".

עו"ד אורית להב, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות, אמרה כי "משמח לראות שבית הדין רוצה להפוך סרבנות גט לעבירה פלילית, להעניש את סרבן הגט וללמד לקח סרבנים עתידיים. אכן ראוי שסרבנות גט תהיה תופעה שהמדינה מוקיעה, ולא מעודדת". "אני מקווה שבית הדין זוכר גם את אלפי מקרי סרבנות הגט, הלא מתוקשרים, שנמצאים אצלו כבר עכשיו, שם האישה עדיין לא זכתה לפתרון", אמרה להב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully