וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנקציה חריגה: הרב לאו הורה לעכב את קבורת אמו של סרבן גט

20.8.2019 / 14:42

בהחלטתו של הרב הראשי נטען כי הבעל מעגן את אשתו במשך יותר מעשור, אף שנשא אישה אחרת, והורה לחברא קדישא בירושלים שלא לאפשר את קבורת האם אשר "תמכה בבנה לעגן את אשתו". בעקבות כך, הסכים הבעל להתייצב בבית הדין, ובתמורה תובא אימו לקבורה

עריכת וידאו:ניר חן

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הרבני הגדול דוד לאו הורה היום (שלישי) לחברה קדישא בירושלים לעכב את קבורת אמו של סרבן גט מארצות הברית שמתעקש לא לתת גט ולגרש את אשתו מזה 16 שנים. חרף סירובו לתת גט, נישא הסרבן פעם נוספת לפני מספר שנים באמצעות "היתר מאה רבנים", שמאפשר במקרים מסוימים חתונה כדת וכדין למרות שלא התקיימו גירושין באמצעות גט מהאישה הקודמת.

הרב לאו נשען בהחלטתו על כתב סירוב שהוציא בית דין בארצות הברית, ובו נכתב על ידי שלושה דיינים כי "הבעל מעגן את אשתו שנים וכבר נשא אישה אחרת שלא כדת ושלא כדין. יש למנוע מלקבור את בניו בקבר ישראל עד שיגרש את אשתו, ובפרט בנידון דידן שאמו שנפטרה תמכה בבנה לעגן את אשתו. אנו מחליטים על פי דעת תורה שלא להרשות לקבור את אמו בקבר ישראל עד שבנה יגרש אשתו".

בעקבות הוראת הרב הראשי, הבעל הודיע כי יציית ויגיע אל בית הדין, שהסכים לאשר את הבאת אימו לקבורה. לדברי בית הדין, "לאחר ישיבה של בא כוח האשה ומשפחת הנפטרת בבית הדין. היות והצדדים נמצאים במדינות שונות ואין דרך להביאם לדיון באופן מיידי, הגיעו הצדדים להסכמה במסגרתה הופקדה התחייבות המגובה בערבות כספית בבית הדין, כי הבעל המעגן יגיע לדיון בהקדם בבית הדין ויציית לפסקיו. בשל כך כעת תובא האשה לקבורה בשעות הקרובות".

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
"מקרה של עיגון קשה ביותר"/רוני כנפו

הרב לאו מסר כי "לאחר שביררתי ובדקתי היטב לפנינו מונח מקרה של עיגון קשה ביותר למעלה מעשר שנים כאשר הבעל מסרב בכל תוקף לאפשר לאשתו להמשיך בחייה בעוד הוא נשא אישה שניה שלא כדין. לאחר שמוצו כלל האפשרויות האחרות נאלצנו להודיע לחברה קדישא שלא לקבור את האם עד להפקדת גט כשר בידי הבן. אנו תקווה כי מהלך זה יביא למתן גט בהקדם ולשחרורה של האשה מכבלי עגינותה לאחר שנים כה רבות".

ח"כ מרב מיכאלי מסרה בעקבות המקרה כי "‏מניעת קבורה היא דבר מזעזע, במיוחד שלא מדובר בסרבן הגט עצמו. אל תתרשמו ממופע האימים הזה של הרבנות כאילו הם דואגים לעגונות; יש לבתי הדין שלל אמצעים הלכתיים לשחרר נשים מעגינות אבל הם בוחרים לא להשתמש בהם. מניעת הקבורה הזאת לא תשנה את המצב המחפיר הזה".

(עדכון ראשון: 12:45)

עוד בוואלה!

גלגל ההצלה המגונה של שקד מלמד בעיקר על מצבו הנואש של נתניהו

לכתבה המלאה
הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף בכנס רבנים בנועם בירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
"אנו תקווה כי מהלך זה יביא למתן גט בהקדם". נשיא בית הדין הרבני הגדול, דוד לאו/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully