וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להפעיל לחץ: בית הדין הרבני ביצע שיימינג לאביו של סרבן גט

28.7.2020 / 22:55

הדיינים הורו על פרסום שמם של יעקב הופמן ושל בנו חיים, תושב ארצות הברית שסירב לתת גט לאשתו במשך יותר מ-15 שנים. האב בירך על ההחלטה, וטען כי הוא עצמו עושה מאמצים לדחיקת הבן למעשה - הכוללים נידוי מצד משפחתו ופיטורים ממקום עבודתו, אולם בית הדין נותר לא משוכנע

הבעל המעגן שקבורת אמו עוכבה: "מעולם לא הסמכתי לתת גט, חבורה של שקרנים"/עריכה: רענן פוגל

בית הדין הרבני האזורי בתל אביב החליט היום (שלישי) לבצע שיימינג לאב שהואשם בסירוב של בנו לתת גט לאשתו במשך יותר מ-15 שנים, והתיר לפרסום את שמו ותמונתו. בהחלטה הותר לפרסם גם את השם והתמונה של הסרבן עצמו, בניסיון להפעיל עליו לחץ לתת גט לאשתו. הסרבן הוא חיים הופמן, תושב ארצות הברית, ואביו הוא יעקב הופמן.

הדרישה לפרסם את פרטיהם של הסרבן ואביו התקבלה במענה לבקשתה של האישה, דבורה הופמן. עם זאת, אביו של הסרבן, יעקב, לא התנגד לה ואפילו הצטרף לדרישה הזו. בסביבתו ברכו על ההחלטה וציינו כי מאמציה של האישה לקבל גט "צריכים היו, וחייבים היו להיות מופנים כלפי הגורם היחיד שיכול לתת את הגט - הבעל".

אביו של הסרבן טען בפני בית הדין כי פעל נגד בנו בארצות הברית "באופנים דומים" כדי שייתן לאשתו גט, וכי "הביא לפיטוריו מעבודתו, נידויו על ידי אחיו ומשפחתו והחרמתו מאירועים משפחתיים חשובים".

סרבנות גט. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
"אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר". בית הדין הרבני בתל אביב/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

לעצם פרסום שמו, הוסיפו מקורביו כי לאחרונה נאלץ לשלם קנס של כמיליון וחצי שקלים בעקבות החלטת בית הדין לפיה הוא מעורב בעיכוב הגט. כמו כן, טענו כי "תמונתו של גורג' וושינגטון על גבי מאות אלפי שטרות לא הועילה כדי לשכנע את בנו ליתן גט, האם תמונתו של האב תועיל?".

בית הדין כתב בהחלטתו כי "בהתחשב בנסיבותיה החמורות של פרשת העגינות המתמשכת, נעתר בית הדין לבקשה. וכל המתיר עגונה אחת בזמן הזה כאלו בנה אחת מחורבות ירושלים העליונה". בנוסף, קבעו כי "פרשת עיגונה של הגברת דבורה הופמן היא אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר איתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים", והאשימו שוב את אביו של הסרבן בסירוב של בנו לתת גט.

בחודש שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי אביו של הסרבן הגיש בקשה להוצאת צו מעצר בינלאומי נגד הבן. זאת, כדי להוכיח כי הוא אינו מעורב בפרשה. אולם בית הדין דחה את הבקשה, בטענה כי מדובר ב"דברי ליצנות". עוד הציע שיערכו לו בדיקת פוליגרף כדי לבחון אם היה לו קשר עם בנו או השפעה על כך שאינו נותן גט לאשתו, ובנוסף לשכור "חוקר פרטי ניטרלי" כדי לבחון את הקביעה לפיה הוא עומד מאחורי עגינותה של כלתו. גם בקשות אלה נדחו.

אישה חרדית. באדיבות המצולמים
"תמונתו של גורג' וושינגטון לא הועילה, תמונתו של האב תועיל?"/באדיבות המצולמים

פרסום פרטיהם המזהים של האב ובנו הוא התפתחות נוספת באחת מפרשות העגינות הקשות בבתי הדין. הופמן ואשתו נישאו לפני כ-20 שנים והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני 15 שנים, הזוג הגיע לביקור בישראל, ובמהלכו לקתה האישה באירוע מוחי ונשארה נכה עד היום. בית הדין קבע כי הופמן חייב לתת גט לאשתו, אך הוא חזר בינתיים לארצות הברית, התעלם מפסק הדין ואפילו לא טרח לערער עליו.

הדיינים קבעו כי אביו יעקב הוא שעומד מאחורי העיגון. האב שוהה בישראל ולפני כשנה וחצי הותרה יציאתו בכפוף להפקדת ערובה בשווי מיליון דולר. לטענת קרוביו, מצבו הרפואי קשה - הוא לקה במספר אירועים מוחיים והתקפי לב ואף אושפז כמה פעמים, כשבאחד המקרים אף הורדם והונשם במשך כשבועיים.

בתוך כך, בית הדין הרבני האזורי ברחובות החליט לאחרונה בצעד חריג לבצע שיימינג באישה המסרבת לקבל גט מבעלה - טל גיל, בת 26 מרחובות. גם כאן הפרסום נועד להפעיל עליה לחץ לקבל גט מבעלה. זה הוא מקרה חריג, לאור כך שבתי הדין נהגו לרוב בהחלטות כאלה כלפי סרבני גט גברים.

בני הזוג היו יחד במשך שלושה ימים בלבד. הם התחתנו ב-2017 ועוד לפני שעברו לדירת מגוריהם - נפרדו. הבעל הגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני, ולפני כשנה ניתן פסק דין המחייב את טל ובעלה להתגרש, אך טל מסרבת עד היום לקיימו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully