וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדובר בחיים שלנו": סטודנטים חוששים שגל הטרור יגיע לקמפוסים

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 14:06

ביום שאחרי הפיגוע בבני ברק, חלק מהמוסדות האקדמיים הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם באופן פרונטלי ועדכנו על הגברת האבטחה. בעוד סטודנטים יהודים כתבו כי הם "מפחדים מאוד" להגיע ללימודים, חבריהם הערבים מחו: "אנחנו לומדים אתכם. זו גזענות בהסוואה"

ניב שרייבר, יועצת חינוכית של חברת SAFE SCHOOL/ללא

בצל גל הטרור של התקופה האחרונה, סטודנטים הביעו היום (רביעי) חשש מהגעה לקמפוסים. למרות זאת, בחלק מהאוניברסיטאות והמכללות הודיעו כי הלימודים יתקיימו כסדרם באופן פרונטלי. עם זאת, הן עדכנו על הגברת האבטחה.

בקבוצת ווטסאפ של מכללה במרכז הארץ, סטודנטים כתבו כי הם "מפחדים מאוד" להגיע ללימודים. לדבריהם, "מדובר בחיים שלנו, המכללה ממוקמת באזור נפיץ". אחת הסטודנטיות כתבה: "אני מפחדת על עצמי. מי שמרגיש בטוח להסתובב אז כל הכבוד לו, אבל המצב הביטחוני יכול להתסיס".

מנגד, סטודנטים מהמגזר הערבי האשימו כי החשש נגוע בגזענות כלפיהם. "הגזענות בהסוואה בקבוצה לא מתאימה", כתבה אחת מהם. "יש איתכם סטודנטים ערבים בתואר - אני מבקשת מינימום כבוד הדדי. לא מבינה את מה שקורה כאן".

זירה רח' השניים פינת הרצל הקיוסק של עידן שלושה הרוגים בבני ברק. ראובן קסטרו
"מדובר בחיים שלנו". זירת הפיגוע בבני ברק/ראובן קסטרו

על אף השיח בקבוצה והמסר שהועבר להנהלת הקמפוס, הוחלט לקיים את הלימודים כרגיל באופן פרונטלי. "זו ממש אטימות מצד המכללה לדעתי", כתבה אחת הסטודנטיות.

הדברים באים ברקע רצף של פיגועי טרור מהימים האחרונים ברחבי הארץ. אתמול, חמישה ישראלים נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק. מסע הירי החל ברחוב השניים בעיר ומשם נמשך לרחוב הרצל - שם נורה למוות המחבל.

זירת האירוע בבני ברק. ראובן קסטרו
"מפחדים מאוד". זירת הפיגוע בבני ברק/ראובן קסטרו

בפיגוע בחדרה ביום ראשון האחרון נרצחו יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שני לוחמי מג"ב. חמישה ישראלים נוספים נפצעו. שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל-פחם, נהרגו בתום קרב יריות. ארגון דאעש קיבל אחריות על הפיגוע.

בפיגוע בבאר שבע, שהתרחש לפי שבוע, נרצחו ארבעה בני אדם: דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים; לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות; הרב משה קרביצקי, כבן 50, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע ואב לארבעה ילדים; ומנחם יחזקאל, בן 67, אף הוא תושב באר שבע. פיגוע הדקירה המשולב החל בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בעיר, והמשיך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא. המחבל הוא תושב חורה, שניסה בעבר לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר ביישוב. עוברי אורח ירו בו והרגו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully