וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר אוקראינה: הממשלה שלנו רואה בירושלים מקום אפשרי למו"מ עם רוסיה

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 14:15

יבגן קורניצ'וק הודה במסיבת עיתונאים לממשלה הישראלית על ניסיונות התיווך בין אוקראינה ורוסיה. "מאמצי התיווך של ישראל חשובים יותר מנשק. זה חשוב גם אם הסיכוי נמוך", אמר ברקע הנסיעה המדינית של ראש הממשלה למוסקבה וברלין

בווידאו: מסע"ת של שגריר אוקראינה בישראל בה הוא מודה על מאמצי התיווך/מערכת וואלה!

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר היום (שני) במסיבת עיתונאים כי מאמצי התיווך של ישראלים חשובים יותר מנשק.

"אנחנו מודים לממשלת ישראל על המאמץ לתווך בינינו לבין רוסיה. זה חשוב גם אם הסיכוי נמוך. זה יותר חשוב מנשק", אמר קורניצ'וק. הוא הוסיף כי "הממשלה שלנו רואה בירושלים מקום אפשרי למו"מ עם רוסיה".

בשלב מסוים במסיבת העיתונאים, חבש השגריר קסדה ומחה על כך שישראל לא שולחת ציוד הגנה לאוקראינה. "למה ישראל לא מספקת לנו קסדות? אפשר להרוג עם זה?", תהה.

שגריר אוקראינה בישראל 07 במרץ 2022. ראובן קסטרו
"מודים לממשלת ישראל על המאמץ לתווך ביננו לבין רוסיה". קורניצ'וק, היום/ראובן קסטרו

במהלך השבת, ראש הממשלה נפתלי בנט יצא בחשאי למוסקבה ודן עם פוטין במשך כשלוש שעות בלחימה באוקראינה ובאפשרות להשגת הפסקת אש. גורם מדיני אמר כי ישראל עדכנה את ארצות הברית, גרמניה וצרפת בנסיעתו של בנט, והיתה בשיח שוטף עם אוקראינה בנושא. על פי הגורם, ראש הממשלה שוחח עם הנשיא הרוסי גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט.

ממוסקבה יצא לברלין, שם פגש את הקנצלר אולף שולץ, שביקר בשבוע שעבר בישראל. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, בנט גם שוחח פעמיים עם זלנסקי לאורך הלילה, אחרי פגישתו עם פוטין, וכן שוחח גם עם נשיא צרפת מקרון. אתמול נחת בישראל ומאז שוחח בפעם השלישית עם זלנסקי, וניהל גם שיחות נוספות עם פוטין, שולץ ומקרון.

עוד בוואלה!

צל"ש או טר"ש: במסע התיווך שלו בין פוטין לזלנסקי, בנט מהמר על כל הקופה

לכתבה המלאה

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד יצא היום בשעות אחר הצהריים לפגישת בזק מדינית עם מקבילו האמריקני, אנתוני בלינקן. הפגישה בין השניים תתקיים על רקע רצון ישראלי לתאם מול ארצות הברית את מאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully