וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה: בנט ופוטין שוחחו שוב; לפיד ייפגש עם בלינקן

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 19:44

הקרמלין הודיע כי נשיא רוסיה שוחח עם ראש הממשלה, יממה אחרי הפגישה ביניהם במוסקבה ואחרי שבנט שוחח מאז שלוש פעמים עם נשיא אוקראינה זלנסקי. ברקע רצון ישראל לתאם מול ארה"ב את מאמצי התיווך, שר החוץ יצא מחר לפגישת בזק עם מקבילו האמריקני

בווידאו: רה"מ בנט מתייחס לפגישתו עם פוטין ולמאמצי התיווך/צילום: רוני כנפו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט פעם נוספת - כך נמסר הערב (ראשון) מהקרמלין. השיחה בין פוטין לבין בנט מגיעה יממה אחרי הפגישה ביניהם במוסקבה ואחרי שבנט שוחח מאז שלוש פעמים עם נשיא אוקראינה זלנסקי. בנט שוחח פעם נוספת עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ ועם נשיא צרפת, עמנואל מקרון.

עוד נודע כי שר החוץ יאיר לפיד יצא מחר בשעות אחר הצהריים לפגישת בזק מדינית עם מקבילו האמריקני, אנתוני בלינקן. הפגישה בין השניים תתקיים על רקע רצון ישראלי לתאם מול ארצות הברית את מאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה.

פגישת פוטין - בנט במעונו בסוצ'י 22 באוקטבור 2021. רויטרס
התיווך נמשך. בנט ופוטין, אוקטובר/רויטרס

במהלך השבת, בנט יצא בחשאי למוסקבה, נחת בצהריים, ודן עם פוטין במשך כשלוש שעות בלחימה באוקראינה ובאפשרות להשגת הפסקת אש. בתום הפגישה שוחח בנט עם נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי. ממוסקבה יצא ראש הממשלה לברלין, שם פגש את הקנצלר שולץ, שביקר בשבוע שעבר בישראל. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, בנט גם שוחח פעמיים עם זלנסקי לאורך הלילה, אחרי פגישתו עם פוטין, וכן שוחח גם עם נשיא צרפת מקרון. הבוקר נחת בישראל ומאז שוחח בפעם השלישית עם זלנסקי.

גורם מדיני אמר כי ישראל עדכנה את ארצות הברית, גרמניה וצרפת בנסיעתו של בנט, והיתה בשיח שוטף עם אוקראינה בנושא. על פי הגורם, ראש הממשלה שוחח עם הנשיא הרוסי גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט. בפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בווינה. ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין. לפי הודעת לשכתו של בנט, הפגישה עם שולץ נמשכה כשעה וחצי, ועלו בה כמה סוגיות, לרבות המלחמה בין רוסיה ואוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully