וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נועד במשך כשלוש שעות עם פוטין במוסקבה

עודכן לאחרונה: 5.3.2022 / 23:46

רה"מ יצא בחשאי למוסקבה במהלך השבת. בפגישתו עם פוטין, שנמשכה כ-3 שעות, הם דנו בלחימה באוקראינה ובאפשרות להשגת הפסקת אש. בכיר ישראלי הבהיר כי לשכת רה"מ עדכנה מראש את הבית הלבן בנסיעה, וכן את גרמניה, צרפת ואוקראינה. בנט המשיך לברלין, שם ייפגש עם הקנצלר שולץ

בווידאו: מסע"ת של רה"מ בנט וקנצר גרמניה שולץ/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הערב (שבת) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. במהלך השבת, בנט יצא בחשאי למוסקבה, נחת בצהריים, ודן עם פוטין במשך כשלוש שעות בלחימה באוקראינה ובאפשרות להשגת הפסקת אש. בתום הפגישה שוחח בנט עם נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי. ממוסקבה יצא ראש הממשלה לברלין, שם יפגוש את קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שביקר בשבוע שעבר בישראל.

גורם מדיני אמר כי ישראל עדכנה את ארצות הברית, גרמניה ואת צרפת בנסיעתו של בנט, והיתה בשיח שוטף עם אוקראינה בנושא. בנט שוחח טרם הפגישה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. על פי הגורם, רה"מ שוחח עם הנשיא פוטין גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט. בפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בווינה. ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין.

אתמול בנט שוחח עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, ועדכן אותו כי הוא טס למחרת למוסקבה לפגישה עם פוטין. מקור שמעורה בפרטים מסר כי בנט לא ביקש אישור אלא רק עדכן את היועץ לביטחון לאומי וכי סאליבן לא הביע התנגדות. המקור הוסיף כי הבית הלבן הבהיר ללשכת ראש הממשלה כי הוא סקפטי לגבי הסיכויים להשפיע על עמדתו של פוטין. בלשכת ראש הממשלה טוענים, מנגד, שהבית הלבן נתן לבנט את ברכת הדרך.

בפגישה השתתף שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שסייע בתרגום. את ראש הממשלה בנט ליוו גם ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר ראש הממשלה מתן סידי.

פגישת פוטין - בנט במעונו בסוצ'י 22 באוקטבור 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
שוחחו על הפסקת אש. פוטין ובנט/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במהלך ימי הלחימה בנט שוחח גם עם הנשיא פוטין וגם עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. יממה לאחר השיחות, קרא למנהיגי העולם לפעול במהירות כדי לסיים את המלחמה באוקראינה. "דברים נראים גרוע בשטח עכשיו באוקראינה, אבל אם מנהיגים בעולם לא יפעלו מהר זה עלול להפוך למצב הרבה יותר גרוע", הזהיר. "לא מאוחר מדי, השחקנים המרכזיים בעולם חייבים להעביר את שני הצדדים משדה הקרב לשולחן המשא ומתן".

בנט הציע לזלנסקי את עזרתה של ישראל "בכל סיוע הומניטרי", כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. מוקדם יותר, אמר בהצהרה שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק כי הם "דנו בסיוע הומניטרי דחוף מצד ישראל, ואני שמח להגיד שאנחנו מצפים לקבל אותו בטווח השעות הקרובות".

לוואלה! נודע כי שגריר אוקראינה בישראל נפגש היום עם היועצת המדינית של ראש הממשלה שמרית מאיר והעביר אליה בקשה לספק לאוקראינה ציוד מיגון כגון קסדות ואפודי מגן עבור צוותים רפואיים שמטפלים בשטח בפצועים וחשופים לירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully