וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה ביקשה מישראל קסדות ואפודי מגן לצוותים רפואיים שמטפלים בפצועים בשטח

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 21:57

שגריר אוקראינה נפגש עם היועצת המדינית של בנט והעביר את הבקשה, עבור הצוותים שחשופים לירי. בלשכת רה"מ סירבו להתייחס לדברים. קייב מעוניינת גם שירושלים תמכור לה ציוד הגנתי, אך בכירים ישראלים אמרו כי "בשלב זה אין שום כוונה לספק ציוד שניתן לעשות בו שימוש צבאי"

בווידאו: תיעוד מהלחימה בעיר חרקוב/תיעוד ברשתות חברתיות

שגריר אוקראינה בישראל נפגש היום עם היועצת המדינית של ראש הממשלה שמרית מאיר והעביר אליה בקשה לספק לאוקראינה ציוד מיגון כגון קסדות ואפודי מגן עבור צוותים רפואיים שמטפלים בשטח בפצועים וחשופים לירי, כך נודע הערב (שני) לוואלה!. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

האוקראינים גם מעוניינים שישראל תמכור להם ציוד הגנתי שהיא כבר נתנה רישיון ייצוא עבורה בעבר כגון מכשירי קשר ומערכות להתמודדות עם כלי טיס בלתי מאוישים. בכירים ישראלים אמרו כי אין לישראל שום כוונה בשלב זה לספק לאוקראינה כל ציוד שניתן לעשות בו שימוש צבאי - גם אם הגנתי בלבד. "אנחנו ממוקדים בסיוע הומניטרי ומקווים לעשות עוד הרבה יותר", אמרו הבכירים הישראלים.

מחר ימריאו לאוקראינה מישראל שלושה מטוסים ועליהם 100 טונות של סיוע הומניטרי. הציוד כולל מערכות לטיהור מים, מעילים ושמיכות, ציוד רפואי, אוהלים ושקי שינה. המטוסים ינחתו בפולין ויעבירו את הסיוע ההומניטארי במשאיות לשטח אוקראינה.

חיילים בצבא אוקראינה יורים טיל נגד טנקים של Javelin במהלך תרגיל, לעבר מגרש אימונים באוקראינה. 18 בפברואר 2022. רויטרס
לישראל אין כוונה לספק לאוקראינה ציוד שניתן לעשות בו שימוש צבאי/רויטרס

בשבוע שעבר ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי והציע לו את עזרתה של ישראל "בכל סיוע הומניטרי", כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. מוקדם יותר, אמר בהצהרה שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק כי הם "דנו בסיוע הומניטרי דחוף מצד ישראל, ואני שמח להגיד שאנחנו מצפים לקבל אותו בטווח השעות הקרובות". הוא הוסיף בהצהרה כי "מדובר בעיקר בסיוע רפואי לבתי החולים. אנחנו לא מדברים על חיילים. יש לכם את העניינים הביטחוניים שלכם ואנחנו חכמים מספיק כדי לא להציע את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully