וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על השמיים: כך מצליח צבא אוקראינה להפיל את המטוסים של פוטין

עודכן לאחרונה: 5.3.2022 / 19:04

אוקראינה טוענת כי הפילה במהלך 9 ימי הלחימה כ-80 מטוסים ומסוקים רוסיים. אימת מטוסי הקרב הרוסיים הן בין היתר סוללות נ"מ ניידות שיוצרו ברוסיה ומופנות נגדה במלחמה. כמו כן קיימים פערי מודיעין, שינוי תכוף במשימות ושימוש קטן בכמות מטוסים ביחס לארסנל הרוסי הקיים

בווידאו: תיעוד של משרד ההגנה האוקראיני לפיו הפיל מסוק רוסי/מערכת וואלה! NEWS

ביממה האחרונה התפרסמו ברשתות החברתיות סרטוני וידאו בהם נראו טייסים רוסים בשבי לאחר שנטשו מטוסי קרב שהופלו על ידי צבא אוקראינה. לפי הערכות של מומחי ביטחון במערב, הצבא הרוסי הפעיל עד כה, מסיבה שאיננה ברורה, רק כמאה מטוסי קרב מתוך 1,500 מטוסי קרב שונים שברשותו ועדיין לא הצליח להשיג עליונות אווירית ברחבי אוקראינה. מנגד, פרסם הבוקר הצבא האוקראיני כי לאורך תשעת ימי הלחימה הפיל 39 מטוסים רוסים ו-40 מסוקים.

עיקר האתגר האוקראיני הוא להפיל מטוסי קרב כדי למנוע מהם עליונות אווירית לאחר שנאט"ו וארה"ב לא הצליחו להשיג עבורם מרחב אווירי מפורז. לרשות האוקראינים יש מספר מגוון של יכולות: החל ממטוסי קרב שלא הושמדו כי האוקראינים ידעו להסתיר את מיקומם ואף לנהל קרבות אוויר עם טייסים רוסים.

בנוסף לכך, סוללות s-300 ניידות שפותחו ברוסיה, אך גם מיוצרות בתעשיות הביטחוניות האוקראיניות בעיר דניפרו, העיר הרביעית בגודלה באוקראינה, הופכות לאימת טייסי הקרב הרוסים. מערכת זו כוללת סדרת טילים שמסוגלים לפגוע בדיוק ובמהירות רבה בטילי שיוט ובמטוסים מטווח של כ-250 קילומטר. ייחודיות המערכת לא נמדדת רק בטווח, בדיוק ובמהירות של המיירטים אלא גם ביכולת להתמודד עם כמה מטרות בו זמנית ולשגר לעבר כל אחת מהן יותר ממיירט אחד.

מטוס רוסי 
05.03.22. ללא, אתר רשמי
יירוט מסוק רוסי שפרסם משרד ההגנה האוקראיני/אתר רשמי, ללא

בנוסף לכך, יש לאוקראינים מערכת מסוג 'בוק' מתוצרת רוסיה. מדובר בסוללה ניידת הכוללת מכ"ם מתקדם, שישה משגרים ושלושה נושאי טילים. מרגע עצירת המשאית שנושאת את המערכות ניתן להפעיל אותה כמבצעית תוך דקות אחדות באמצעות שלושה לוחמים בלבד. המערכת מסוגלת לשגר שלושה טילים בו זמנית למטרה. למשגר מערכת עקיבה אלקטרו-אופטית בעלת מצלמה תרמית ומד טווח לייזר. המכ"ם של המערכת הוא בעל טווח גילוי של 85 ק"מ, וכל רכב נושא טילים מכיל 13 טילים.

עיקר האתגר עבור הרוסים הוא לאתר את מערכות ההגנה האוויריות הניידות שמסתתרות בשטח בחסות יערות, מבנים וכו'. לצד אלו מפעילים הכוחות האוקראינים טילי כתף מסוג סטינגר שקיבלו מהאמריקנים, טילי סטרלה ובימים האחרונים בוצעו משלוחי נשק מגרמניה וארה"ב כדי לתגבר את הכוחות בטילי כתף נוספים. בימים הראשונים נפלה כשלל מערכת הגנה אווירית מסוג פנציר רוסית והועברה על גבי מובילים לרשות הצבא האוקראיני. הפנציר (sa-22) היא מערכת משולבת של תותחים וטילי קרקע-אוויר, טקטית וניידת נגד מטוסים וטילי שיוט.

הפנציר היא מערכת משולבת של תותחים וטילי קרקע-

עוד בוואלה!

עם משתיקי קול וטכניקות של גרילה: המילואימניקים האוקראינים שמשבשים את פעילות הרוסים

לכתבה המלאה

קרב אווירי בין מטוס רוסי לאוקראיני בשמי קייב

קרב אווירי בין מטוס אוקראיני למטוס רוסי בשמי קייב/טוויטר

הרוסים מנהלים מתח ברור בהפעלת מטוסי הקרב בגלל פערים במודיעין, מאמץ לדייק את התקיפות אל המטרות השונות, הפעלת סוג חימוש, ובהתאם לכך הם בוחרים את סוג מטוסי הקרב. המטוס שהופעל עד כה הכי הרבה ואף הופל ברחבי אוקראינה הוא ה-su-25 שטס בגבהים נמוכים יחסית למטוס ה-su-35 שטס בגובה רב יחסית. באחד הסרטונים תועד טייס su-25, שמטוס הקרב שלו הופל והוא נפל בשבי, סיפר שאת המשימה הם מקבלים 10 דקות לפני ההמראה ויש כל הזמן שינוי במשימות. עדות שמסבירה את הבלבול בניהול הקרב הרוסי והאתגרים שהציבו האוקראינים לפעילות המבצעית של טייסי הקרב הרוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully