וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: על ארה"ב לערוב שההגבלות לא יפגעו בהסכם הגרעין; בכיר איראני: "הצעד פוגע בשיחות"

עודכן לאחרונה: 5.3.2022 / 21:16

שר החוץ הרוסי לברוב דרש ערבויות בכתב מארה"ב, לפיהן הסנקציות על רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה לא יפגעו בשיתוף הפעולה שלה עם איראן במסגרת הסכם הגרעין העתידי. בארה"ב ענו: אין קשר בין הסנקציות להסכם הגרעין, גם לרוסיה אינטרס שלאיראן לא תהיה פצצה

שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נפתחו בווינה/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום (שבת) כי רוסיה מעוניינת בערבויות בכתב מארה"ב לפיהן הסנקציות עליה בעקבות המלחמה באוקראינה לא יפגעו בשיתוף הפעולה שלה עם איראן במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות שעתיד להיחתם בווינה.

"אנו זקוקים לערובה לכך שהסנקציות הללו לא יגעו בשום אופן ביחסי הסחר הכלכליים וההשקעות שנקבעו בתוכנית הפעולה המקיפה המשותפת", אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לכתבים. "ביקשנו ערבות בכתב שהמהלך הנוכחי של ארצות הברית לא יפגע בשום צורה בזכותנו לסחר חופשי ומלא, שיתוף פעולה כלכלי והשקעות ושיתוף פעולה צבאי-טכני עם המדינה האסלאמית".

במשרד החוץ של ארצות הברית התייחסו לדברי לברוב ואמרו כי הסנקציות על רוסיה לא קשורות להסכם הגרעין האיראני ולא אמורות להשפיע על המשא ומתן בווינה. בהודעת משרד החוץ נכתב כי לרוסיה אינטרס דומה למערב שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני.

צנטריפוגות חדשות מוצגות לנשיא איראן חסן רוחאני ביום הגרעין האיראני, 11 אפריל 2021. רויטרס
צנטריפוגות באיראן/רויטרס

בכיר איראני הגיב לדברים ובשיחה עם רויטרס אמר כי דרישת רוסיה לערבויות "אינן מסייעות" לשיחות בין טהראן למעצמות בנוגע להסכם הגרעין. "הרוסים שמו את הדרישה הזו על השולחן מלפני יומיים", אמר. "יש הבנה כי על ידי שינוי עמדתה בעניין השיחות בווינה, רוסיה רוצה להבטיח את האינטרסים שלה במקומות אחרים. מהלך זה אינו מסייע לשיחות הגרעין בווינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully