וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמח שהספקנו לפני שיהיה בלאגן": הישראלים חוזרים מאוקראינה

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 15:51

ישראלים רבים ששהו במדינה נחתו היום בארץ בצל מתיחות השיא מול רוסיה. "הכול רק בתקשורת", אמר לוואלה! עומר מפרדס חנה, ובר מנתניה הסכים איתו: "שם לא רואים ולא מרגישים הבדל". מנגד, אנסטסיה שהגיעה לצורך טיפולים לבתה, מזהירה: "אין מוכנות, אף אחד לא יודע מה לעשות"

בווידאו: ישראלים שחזרו מאוקראינה/צילום: שלומי גבאי

אזרחים ישראלים ודיפלומטים שעובדים בשלוחות הממשלה באוקראינה שבו היום (ראשון) לארץ. זאת, לאחר קריאת ראש הממשלה נפתלי בנט לישראלים לעזוב מיד את המדינה והעלאת רמת אזהרת המסע לאזור.

"הכול רק בתקשורת", אמר לוואלה! עומר קדמי, בן 40 מפרדס חנה, שהמריא מקייב. "שם הכול רגיל. לא רואים ולא מרגישים שום דבר מיוחד. נסעתי ליומיים לאומן וחזרתי לפי התוכנית". בר וסרשטיין, בן 30 מנתניה שמתגורר חלק ניכר מהזמן באומן, הגיע לישראל לחופשה עד פסח - ואז ישוב לאוקראינה עד ראש השנה. "הכול רק בתקשורת. שם לא רואים ולא מרגישים בשום הבדל", הסכים עם קדמי. גם ניר חן ציון חזר עם בנו אליה מאומן. "אני שמח שהספקנו לפני שיהיה בלגן, אם בכלל יהיה משהו", אמר. "באומן לא רואים שום דבר. בשדה התעופה בקייב היו הרבה ישראלים אבל זה פחות או יותר הדבר השונה היחיד".

עומר קדמי בן 40 מפרדס חנה חזר  בטיסה מקייב. יואב איתיאל
" נסעתי ליומיים לאומן וחזרתי לפי הותכנית". קדמי/יואב איתיאל

אנסטסיה שבצ'וק, אוקראינית בת 31 שהגיעה לישראל לצורך טיפולים רפואיים באיכילוב לבתה, סבורה שרוסיה תפלוש לאוקראינה. היא הודתה לישראל, ואמרה שכאן, בניגוד למדינתה, אנשים יודעים מה לעשות בחירום - בעוד שם אין מוכנות. "אף אחד לא יודע מה לעשות", אמרה.

מרינה, שמשפחתה במקור מרוסיה, ואיגור, שמשפחתו במקור מאוקראינה, הם זוג בני 26 שגרים ברמת גן. היא המתינה לו בארץ, והוא חזר מביקור אצל הוריו הגרים קרוב לקרים, בסמיכות לכוחות הרוסים. לדבריו, שם המתיחות מורגשת יותר.

אנסטסיה שבצ'וק, נחתנה בארץ מאוקראינה,נתב"ג  13 בפברואר 2022. יואב איתיאל
"אף אחד לא יודע מה לעשות". אנסטסיה שבצ'וק/יואב איתיאל

לפי הערכות, כיום נמצאים באוקראינה בין 15-10 אלף ישראלים. "אנחנו לא יודעים מה יהיו ההתפתחויות בימים הקרובים בין רוסיה לאוקראינה", אמר הבוקר ראש הממשלה. "כמו כל העולם, אנחנו מקווים שהמתיחות תסתיים ללא הסלמה, אבל חובתנו הראשונה היא לדאוג לאזרחים שלנו. אני קורא פה שוב לישראלים באוקראינה - שובו הביתה. אל תקחו סיכון מיותר, אל תחכו למצב שבו תרצו מאוד לחזור וזה כבר יהיה בלתי אפשרי. גלו אחריות לחייכם, צאו מאוקראינה במהירות האפשרית ובואו הביתה".

מרינה ואיגור, תושבי רמת גן, חזרו מאוקראינה, נתב"ג,  13 בפברואר 2022. יואב איתיאל
המתיחות מורגשת. מרינה ואיגור/יואב איתיאל

מוקדם יותר היום החליט שר החוץ יאיר לפיד על מעבר של המשרד לעבודה במתכונת חירום. שגרירות ישראל ממשיכה לפעול עם צוות הדיפלומטים המלא שנשאר בקייב. לפיד שוחח עם שגריר ישראל מיכאל ברודסקי וידבר בהמשך עם שאר השליחים הישראלים בשגרירות כדי לקבל דיווח ישיר על המצב. לפי דברי בכיר במשרד, האגף הקונסולרי יתגבר את המדור הקונסולרי בקייב בעובדים, שישלחו מהארץ כדי לתת מענה לפניות חירום של ישראלים בדגש על הוצאת דרכונים ומסמכי נסיעה. עוד אמר כי הם בקשר עם הקהילה היהודית.

שר הביטחון בני גנץ קיים במהלך השבת התייעצויות ביטחוניות בנוגע למצב באוקראינה. בהמשך להתפתחויות גנץ את צה"ל להיערך לאפשרות שיידרש סיוע בהבאת ישראלים לארץ, בהתאם לתרחישים והערכות המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully