וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייזר: התרופה שלנו לקורונה יעילה גם נגד וריאנט אומיקרון

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 9:22

על פי ענקית התרופות גלולת Paxlovid יעילה מול וריאנטים שונים של הנגיף, בהם הזן הדרום אפריקני. כמו כן, נתונים חדשים מראים שהתרופה, שמפחיתה ב-89% את הסיכויים לאשפוז או מוות, שומרת על יעילות גבוהה גם 5 ימים לאחר הופעת התסמינים

חברת התרופות פייזר פרסמה היום (רביעי) את נתוני המחקר הסופיים על הגלולה שפיתחה נגד נגיף הקורונה. כבר בחודש שעבר פרסמה חברת פייזר נתונים לפיהם שימוש בגלולה שפיתחו, שתקרא Paxlovid, הפחית ב-89% את הסיכויים לאשפוז או מוות, לעומת קבוצת הפלסבו. אך מנתוני המחקר החדשים עולה כי התרופה יעילה מול סוגים שונים של נגיף קורונה, בהם גם וריאנט אומיקרון.

בנוסף, המחקר האחרון, בו השתתפו 2,246 מטופלים, הראה ירידה של פי 10 בעומס הנגיפי ביום החמישי לקבלת התרופה. כמו כן, בקבוצת המחקר לא דווח על אף מקרה תמותה מהנגיף. התרופה, המיועדת בעיקר לחולים קלים, נלקחה במחקר הראשוני בשלושת הימים הראשונים לאחר הופעת התסמינים. אולם, לפי התוצאות האחרונות, נראה כי גם כשנלקחה התרופה חמישה ימים לאחר הופעת המחלה, יעילותה נשמרת על-88%. משמעות ממצאים אלו היא שייתכן וניתן יהיה לתת את התרופה לסוגים נוספים של חולים.

תרופת Paxlovid של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 15 בדצמבר 2021. רויטרס
יעילה גם נגד האומיקרון, הגלולה של פייזר/רויטרס

עד כה, בדקה חברת פייזר את הגלולה החדשה מול שתי אוכלוסיות: חולים בסיכון גבוה, ומחוסנים בסיכון גבוה. מול הקבוצה הראשונה נרשמה לתרופה יעילות של 89%, ומול השנייה של 77%. יחד עם פרסום נתוני המחקר, הודיעה פייזר כי כבר במהלך חודש ינואר יבקשו ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישור חירום לגלולה.

זוהי התרופה השנייה שפותחה נגד מחלה שגורם נגיף הקורונה. חברת Merck הודיעה במהלך חודש ספטמבר כי התרופה שפיתחה, molnupiravir, יעילה ב-50% בהפחתת מקרי מוות וכן בצורך באשפוז. עם זאת, מומחים העידו כי אין להשוות בין אחוזי ההצלחה של שתי החברות עקב הבדלים בין המחקרים.

עוד בוואלה!

פייזר: המנה השלישית של החיסון מגנה מפני אומיקרון

לכתבה המלאה
מפעל יצור של פייזר בפורטייג', מישיגן, 11 בדצמבר 2020. AP
יבקשו בינואר מה-FDA אישור חירום לגלולה, פייזר/AP

שתי החברות הודיעו כי כבר החלו לייצר את התרופות וכי הן מתכננות להגביר את הייצור במהלך השנה הבאה. גורם בממשל ארצות הברית סיפר כי הממשלה ניהלה משא ומתן עם חברת פייזר לאספקת כדורים עבור 1.7 מיליון מערכי טיפול, עם אפשרות להגדלה נוספת של היקף האספקה ל-3.3 מיליון. עלות טיפול כולל באמצעות התרופה החדשה מוערך בכ-700 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully