וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רק 1% מהילדים שחוסנו נגד קורונה נזקקו לטיפול או ייעוץ רפואי בשל תופעות לוואי

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 14:48

כשבועיים למבצע החיסונים לילדים, מסקר שערכה קופת החולים מכבי עולה כי כ-20% מההורים דיווחו על תסמינים קלים כמו חולשה וכאבי ראש - שלפי רוב חלפו תוך יממה. בקופת החולים סבורים כי אם יחסנו ילדים מתחת לגיל 5, שיעור תופעות הלוואי יהיה נמוך אף יותר. "החיסון בטוח"

בווידאו: אלפי ילדים הגיעו להתחסן נגד קורונה עם תחילת מבצע חיסון בני 5 ומעלה/צילום: שי מכלוף ורוני כנפו

כשליש מהילדים המתחסנים לקורונה לא חוו אף תסמין במקום ההזרקה, רק כאחוז פנה לקבלת ייעוץ או טיפול רפואי בשל תופעות לוואי מהחיסון - כך עולה היום (שישי) מסקר של מכבי שירותי בריאות, כשבועיים מתחילת מבצע חיסוני הילדים בגילאי 11-5.

בסקר תופעות הלוואי שערכה חטיבת הבריאות של קופת החולים שחיסנה עד כה יותר מ-40 אלף ילדים, עלה כי כ-20% מההורים לילדים שהתחסנו דיווחו על תסמינים קלים כמו חולשה, עייפות וכאבי ראש - שלפי רוב חלפו תוך יממה. כ-70% מההורים דיווחו על תופעות לוואי מקומיות בלבד.

עוד עלה כי הילדים הצעירים סבלו פחות מתופעות לוואי - חולשה ועייפות לדוגמה דווחו על ידי 7% מהילדים בגיל 5, לעומת 14% בגיל 11. כאבי ראש דווחו על ידי 5% מהילדים בגיל 5, לעומת 10% בקרב ילדים בגיל 11. בקופת החולים סוברים כי אם יחסנו ילדים מתחת לגיל 5 נגד קורונה, שיעור תופעות הלוואי יהיה נמוך יותר.

מבצע חיסון ילדים נגד נגיף הקורונה החל- חולון כללית
22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
כ-20% מההורים לילדים שהתחסנו דיווחו על תסמינים קלים/ראובן קסטרו

"תוצאות הסקר מראות כי החיסון יעיל ובטוח", אמרה מנכ"לית מכבי שירותי בריאות, סיגל דדון-לוי. היא קראה לכלל ההורים "לבוא ולחסן את ילדיהם, למען בריאותם ובריאות סביבתם".

סקר נוסף שמתפרסם היו מטעם הקופה מציג עלייה בשיעור הפניות למרפאות בשל תסמיני שפעת, בעיקר בקרב פעוטות וילדים עד גיל 5. עד כה אובחנו מאות חולים בשפעת. האחות הראשית של מכבי, תמי אלקלעי, קראה לכלל האוכלוסייה להתחסן נגד שפעת, וציינה כי החיסון "מומת, בטוח ויעיל לשימוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully