וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים כבר נרשמו: מבצע חיסון הילדים נגד קורונה יצא לדרך

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 15:20

לאחר שאתמול הגיעו ראשוני הילדים למתחמי החיסונים, התחיל המבצע באופן רשמי, ואלפי בני 11-5 צפויים להגיע יחד עם הוריהם כדי להתחסן מפני הנגיף. היעד שהציב ראש הממשלה - חיסון של 50% מהילדים עד סוף השנה, בדומה לצפי של קופות החולים. בנט יגיע עם בנו להתחסן בהרצליה

בווידאו: אלפי ילדים הגיעו להתחסן נגד קורונה עם תחילת מבצע חיסון בני 5 ומעלה/צילום: שי מכלוף ורוני כנפו

מבצע חיסון הילדים נגד נגיף הקורונה יצא היום (שלישי) לדרכו באופן רשמי. זאת, לאחר שקופות החולים החלו בפועל לחסן בני 11-5 כבר אתמול. בצל העלייה במקדם ההדבקה, כ-25 אלף ילדים כבר נרשמו לקבל את החיסון, כ-2,000 מהם כבר חוסנו.

ראש הממשלה נפתלי בנט הציב כיעד לחסן 50% מהילדים עד סוף השנה. זאת, בדומה לצפי של קופות החולים כי מחצית מההורים מתכוונים לחסן את ילדיהם. בנט עצמו הגיע להרצליה, שם התחסן בנו, וקרא להורים לחסן את ילדיהם.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מלווה את בנו דוד, שהתחסן במנת החיסון הראשונה 23 בנובבמר 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
חיסן את בנו. ראש הממשלה בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

במקביל, שר הבריאות ניצן הורוביץ פתח את המבצע בתל אביב. "אתמול, עוד לפני תחילת המבצע, כבר התחסנו 2,000 איש וקבעו תור 20 אלף ילדים", אמר הורוביץ בפתח המבצע. "החיסון מגן קודם על הילדים עצמם, כי המחלה יכולה להיות קשה גם אצל ילדים. אין סיבה או תירוץ לחלות ולחוות 'לונג קוביד' או תסמינים אחרים כשיש חיסון. מעבר לזה, זה עוזר גם נגד הדבקה. כשילדים יתחסנו בהיקפים גדולים, נראה ירידה של הגל הזה. עד עכשיו קיבלנו בממשלה את ההחלטות הנכונות בשיקול דעת, על עם עצת המדענים והמומחים - כך גם עכשיו. כמו שהובלנו בחיסון הבוסטר, אני מקווה שנוביל גם בחיסון הילדים".

הערב, אחרי מספר שבועות ללא ישיבה של קבינט הקורונה, יתכנסו השרים לדון על חיסוני הילדים. משרד הבריאות לא צפוי לעלות נושאים להצבעה, אלא להראות נתונים שמצביעים על יעילות ובטיחות החיסון גם לגילאי 11-5.

פתיחת חיסוני ילדים במתחם של קופת חולים מכבי קריית יובל, ירושלים,  23 בנובמבר 2021. רוני כנפו
ילדים מחוסנים במתחם של מכבי בירושלים, היום/רוני כנפו

משפחות שהגיעו להתחסן הביעו סיפוק מההחלטה. "בהתחלה ממש פחדתי מהמחטים אבל החיסון לא כאב", אמרה ענבל בת ה-11, "שמחתי שעשיתי את החיסון". רון טוויג, אמה של ענבל, אמרה כי "הילדה חשדה ממש אבל היא הייתה גיבורה. אסור להאמין לפייק. מהרגע הראשון שיצאו החיסונים החלטתי שנבוא להתחסן".

רעות, שהגיעה עם שלושה ילדים להתחסן במתחם של כללית בנתיבות, סיפרה כי נרשמה התרגשות לקראת החיסון. "היו חגיגות, קנינו סופגניות לפני החיסון לילדים", סיפרה, והדגישה את המשקל שהיה בהחלטתה לפגיעה המתמשכת של המגיפה בשגרת הלימודים. "אנחנו לא בתחילת הקורונה, הילדים יודעים מה זה בידודים וסגרים ומה המחיר של להישאר בבית, אם יש משהו שעוזר לנו - לוקחים בשני ידיים".

מור אחימאיר, שהביאה את בנה אלון להתחסן, אמרה כי לא חששה כלל והביעה ביטחון בחיסון. "בדקנו, חקרנו וקראנו, אני מאמינה במדע, ממש לא היה חשש", סיפרה.

פתיחת חיסוני ילדים במתחם של קופת חולים  כללית, נתיבות, 23 בנובמבר 2021. שי מכלוף
ילדה מתחסנת במתחם של כללית בנתיבות, היום/שי מכלוף

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר אתמול עם פתיחת המבצע כי "החיסון יעזור לנו לשוב לשגרת החיים, ללא צורך להישאר בבית. קופות החולים נערכו למבצע, בחלק מהמקומות גם בסופי השבוע, כדי שיהיה להורים נוח לחסן את הילדים".

זרקא עוד הסביר כי אחרי השלב הראשון של החיסון בקופות החולים, יתחיל שלב שני בו יבוצעו החיסונים על ידי ניידות במקומות מבודדים, ובשלב השלישי יינתנו חיסונים בבתי הספר. הוא עוד הדגיש כי הממשלה תמשיך לאשר לילדים בדיקות אנטיגן בחינם.

קמפיין חיסון הילדים של משרד הבריאות הדגיש את העלייה בתחלואה בגילאים צעירים, וכן כי כבר מיליוני ילדים חוסנו בארצות הברית. "מעל שלושה מיליון ילדים חוסנו כבר בארצות הברית. כעת ניתן להגן עליהם גם בישראל ולמנוע ממנה את הקורונה", נאמר בהודעת המשרד המעודד את ההורים "להתייעץ עם רופא הילדים, לקבל החלטה על בסיס עובדות ונתונים, לקבוע תור בקופות החולים, לחסן ולהגן על הילדים ולמנוע את הגל הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully