וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

‏ועדת החיסונים המליצה על מתן חיסון שלישי נגד קורונה לבני 15-12

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 21:43

המלצות הוועדה כפופות לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות. עוד הומלץ כי החיסונים לבני 11-5 יינתנו במרווח של שלושה שבועות, בהיעדר מידע המראה ייתרון של פרק זמן אחר. בשבוע הבא יתקיים דיון נוסף על אישור מתן חיסון לילדים מחלימים

הבלאגן בועדת הבריאות/ערוץ הכנסת

ועדת החיסונים אישרה היום (ראשון) לחסן במנת הבוסטר נגד קורונה בני 15-12 חמישה חודשים לאחר מתן המנה השנייה. עוד החליטו מומחי משרד הבריאות כי החיסונים לבני 11-5 יינתנו במרווח של שלושה שבועות. בשבוע הבא יתקיים דיון נוסף על אישור מתן חיסון לילדים מחלימים. המלצות הוועדה כפופות לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש.

באשר להחלטה על חיסון הילדים נמסר כי בדיון הוצגו מחקרים בינלאומיים הבוחנים מועילות מרווחים שונים בין החיסון הראשון לחיסון שני. לאורם, הוחלט ברוב קולות להמליץ על הצמדות לפרוטוקול החיסונים הקיים של מתן חיסון שני במרווח של שלושה שבועות מכיוון שאין נתונים המראים יתרון בשינוי כלשהוא. עוד הוסבר כי "מרבית התחלואה כיום הינה בקרב ילדים, ולכן אין לדחות כעת את מתן החיסון".

בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת שנערך בשבוע שעבר חשפה ד"ר אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, כי יותר מ-500 אלף ילדים עד גיל 18 חלו בקורונה, מתוכם 11 שמתו מהמחלה - כולם עם מחלות רקע. "מדלקת ה-PIMS מתו שני ילדים בריאים לחלוטין אחרי שהמחלה אצלם הייתה א-סימפטומטית ולאחר מכן הייתה אצלם קריסת מערכות, ולכן חשוב לחסן", הוסיפה.

חיסון לקורונה של מודרנה למחלימים  
במתחם חיסונים של  הכללית, בית הצנחן רמת גן, 30 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"חשוב לחסן". מתחם חיסונים של כללית/ראובן קסטרו

בתוך כך, קופות החולים פתחו היום את התורים לחיסון ילדים בני 11-5 נגד נגיף הקורונה. המבצע ייפתח רשמית ביום שלישי, וכמיליון ילדים יוכלו לקבל את המנה הראשונה. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי מידת ההיענות לחיסונים, בין היתר, תקבע אם יידרשו הגבלות קשות בחודשי החורף, ובכל מקרה לא יהיו הקלות נוספות בזמן הקרוב.

במכבי הסבירו כי כ-245 אלף מבוטחים בגיל המתאים יוכלו לזמן את התור באפליקציה, באתר האינטרנט ובמוקד הטלפוני. החיסון ייערך בליווי אחד ההורים או מבוגר מטעמו עם חתימה על הסכמה וייפוי כוח. "צעד נוסף במאבק הלאומי במגיפת הקורונה, שיעניק לילדינו הגנה מפני המחלה והבידודים, ויסייע בשמירה על שגרת החיים החינוכית והחברתית שלהם", אמרו.

בכללית, בה כ-500 אלף מבוטחים הם ילדים בני 11-5, החיסון יתבצע ביותר מ-110 מוקדים בפריסה ארצית רחבה. מרבית הנקודות יהיו מרכזי בריאות הילד ומרפאות ילדים שבהן לצוותים היכרות קרובה עם הילדים וההורים. כמו כן, המנות יינתנו במתחמים גדולים שיפעלו מ-08:00 עד 21:00, בעמדות נפרדות המיועדות לחיסוני ילדים. בקופת החולים הבהירו כי הם ערוכים לפתיחת נקודות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully