וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון לבלום את גל הקורונה הנוכחי, באירופה ירחיבו את חיסוני הבוסטר והילדים

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 22:47

ביבשת רוצים להרחיב את שיעור המתחסנים, לאור ההתפרצות הקשה שמאיימת על אירועי חג המולד. סלובקיה נכנסת לסגר של שבועיים, צ'כיה הכריזה מצב חירום ומספר המתים בגרמניה עלה ליותר ממאה אלף

בווידאו: גרמניה מעלחה את קצב חיסוני הקורונה בשל העלייה בתחלואה/צילום: רויטרס

מדינות אירופה הרחיבו היום (חמישי) את מבצעי חיסוני הדחף שלהן, החלו לתכנן לחסן ילדים והידקו הגבלות, כחלק מהמאמץ לבלום את הגל הנוכחי המאיים לשבש את כלכלת היבשת לקראת חג המולד.

סלובקיה, שבה שיעור הנדבקים הוא הגבוה ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייתה, הכריזה על סגר למשך שבועיים, ושכנתה צ'כיה תיכנס למצב חירום למשך 30 יום, שבמהלכם ייסגרו מוקדם ברים ומועדונים ולא יתקיימו שווקי חג מולד. בגרמניה, מספר המתים מהנגיף רשם ציון דרך עגום, עם יותר ממאה אלף קורבנות מאז פרוץ המגיפה.

גרמניה מעלה את קצב חיסוני הקורונה לאור העלייה בתחלואה 
24.11.21. רויטרס
חיסון לקורונה בגרמניה/רויטרס

אירופה עומדת במרכז ההתפרצות העולמית הנוכחית. בכל יומיים היא רושמת מיליון נדבקים חדשים, ובסך הכול קרוב לשני שלישים מהמקרים החדשים בעולם מאובחנים ביבשת. הנציבות האירופית המליצה היום כי תושבי האיחוד יידרשו להתחסן במנת דחף אם הם רוצים לנסוע למדינה אחרת בגוש במהלך הקיץ הקרוב, מבלי להזדקק לבדיקות או לבידודים.

בצרפת, הרשויות הכריזו כי זריקות הבוסטר יהיו זמינות לכל בני 18 ומעלה. עד עתה, המנה השלישית ניתנה רק לבני 65 ומעלה ולקבוצות בסיכון. המרכז למניעה ולבקרת מחלות באירופה המליץ ביום רביעי על מתן מנת חיסון דחף לכל המבוגרים, בעיקר לבני 40 ומעלה.

ארגון הבריאות העולמי מתנגד לכך שמדינות יתחילו לחסן את אזרחיהן בפעם השלישית, לפני שבמקומות רבים בעולם טרם השלימו את מתן שתי המנות הראשונות. באפריקה, רק 6.6% מ-1.2 מיליון תושבי היבשת מחוסנים במלואים. מדינות רבות מתקשות בלוגיסטיקה של מתן החיסונים שהחלו להגיע לאחר עיכובים ממושכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully