וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייזר: התרופה שלנו נגד קורונה יעילה ב-89% במניעת מחלה קשה ומוות

עודכן לאחרונה: 5.11.2021 / 13:58

ענקית התרופות הודיעה כי היא מתכוונת להגיש את התרופה האנטי-ויראלית שפיתחה נגד הנגיף לאישור ה-FDA בהקדם האפשרי. את התרופה, שתיקרא "Paxlovid", יש ליטול שלושה ימים לאחר הופעת תסמיני המחלה. מנהלת בפייזר: "התוצאות שקיבלנו היו כל כך טובות, מעל לכל מה שחלמנו"

חברת פייזר, ענקית התרופות הבינלאומית, הודיעה הבוקר (שישי) כי התרופה שפיתחה נגד המחלה שגורם נגיף הקורונה נמצאה יעילה ב-89% בהפחתת הסיכון לאשפוז ולמוות כתוצאה מהדבקה בנגיף. התרופה, שתיקרא "Paxlovid", עשויה לצאת לשוק בעוד כמה חודשים, ואותה יש ליטול שלושה ימים לאחר הופעת תסמיני המחלה.

פייזר הודיעה כי היא מתכוונת להגיש את התרופה האנטי-ויראלית שפיתחה נגד הנגיף לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בהקדם האפשרי. קבוצת מומחים רפואיים שעקבו אחר הניסוי, המליצה להפסיק אותו מוקדם מכפי שתוכנן, הליך סטנדרטי במצב בו תוצאות הביניים מראות תועלת כה ברורה. הנתונים עדיין לא פורסמו לסקירה חיצונית, אך מנהלת בחברה אמרה כי "התוצאות שקיבלנו היו כל כך טובות, מעל לכל מה שחלמנו עליו. לתרופה יכולה להיות השפעה גדולה על כולנו, לחזור לשגרה ולראות את סוף המגפה".

מפעל יצור של פייזר בפורטייג', מישיגן, 11 בדצמבר 2020. AP
"התוצאות שקיבלנו היו מעל ומעבר לכל מה שחלמנו". פייזר/AP

זוהי התרופה השנייה שפותחה נגד מחלה שגורם נגיף הקורונה. חברת "Merck" הודיעה כבר במהלך חודש ספטמבר כי התרופה שפיתחה, molnupiravir, יעילה ב-50% בהפחתת מקרי מוות וכן בצורך באשפוז. עם זאת, מומחים העידו כי אין להשוות בין אחוזי ההצלחה של שתי החברות עקב הבדלים בין המחקרים.

הטיפול בתרופה החדשה עשוי להיות זמין בחודשים הקרובים, אם כי סביר להניח שהאספקה ​​תהיה מוגבלת בהתחלה. הגלולות של שתי החברות מיועדות לחולים הנחשבים כבעלי סיכון גבוה, מבוגרים מעל גיל 60, מדוכאי חיסון ואנשים במצב רגיש מבחינה רפואית-נשימתית דוגמת אנשים עם השמנת יתר קיצונית.

שתי החברות הודיעו כי כבר החלו לייצר את התרופות וכי הן מתכננות להגביר את הייצור במהלך השנה הבאה. גורם בממשל ארצות הברית סיפר כי הממשלה ניהלה משא ומתן עם חברת פייזר לאספקת כדורים עבור 1.7 מיליון מערכי טיפול, עם אפשרות להגדלה נוספת של היקף האספקה ל-3.3 מיליון. עלות טיפול כולל באמצעות התרופה החדשה מוערך בכ-700 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully