וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים בבריטניה: שתי מנות חיסון לקורונה לא מונעות הדבקות בזן האומיקרון

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 21:19

לפי ממצאים ראשוניים של מחקר בבריטניה, עולה כי שתי מנות חיסון מספקות הגנה פחותה בקרב מאומתים לזן הקורונה החדש, לעומת מאומתים לזן הדלתא. עם זאת, ההגנה מהאומיקרון גדלה ל-75% בקרב מאומתים שקיבלו מנת בוסטר

בווידאו: בנט מתייחס לזן האומיקרון/מערכת וואלה!

שתי מנות של חיסון לקורונה אינן מספיקות כדי למנוע הדבקות בווריאנט האומיקרון - כך הזהירו היום (שישי) מדענים בסוכנות הבריאות הבריטית. ניתוח ראשוני שנעשה במקרי הדבקה בבריטניה של זני אומיקרון ודלתא, הראה ששתי מנות החיסון הראשונות הראו פחות יעילות בהתמודדות עם הנגיף החדש. עם זאת, מנת הבוסטר הגדילה משמעותית את ההגנה ממנו, לכ-75%.

למרות טענה זו, בסוכנות הבריאות הדגישו כי שני החיסונים הראשונים עדיין מספקים הגנה טובה ממחלת קורונה עם תסמינים חמורים שמצריכים אשפוז.

מאז התגלה לראשונה זן האומיקרון, גדל החשש כי המוטציה שלו תהפוך את החיסונים לקורונה לפחות יעילים. מסיבה זו, ניסו המדענים בבריטניה לבדוק במחקר את מידת היעילות של החיסונים לזן החדש. במחקר השוו קבוצה של 581 בני אדם המאומתים לזן האומיקרון לקבוצה נוספת של אלפי מאומתים לזן הדלתא.

מניתוח ראשוני של הממצאים, עולה כי ישנה ירידה דרמטית ביעילות ההגנה מהמחלה אצל מאומתים שקיבלו שני חיסונים של אסטרהזניקה או פייזר. עם זאת, אצל מאומתים שקיבלו את המנה השלישית של החיסון, נראתה עלייה של 70%-75% בהגנה מתסמיני המחלה.

חיסון נגד וירוס הקורונה, 3 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שתי מנות חיסון לא מספיקות כדי למנוע הדבקות באומיקרון/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי הערכת סוכנות הבריאות, עד אמצע חודש דצמבר, יותר ממחצית מכלל המאומתים החדשים בבריטניה יהיו לזן האומיקרון. עוד טענו כי מגמת ההדבקות תמשך, ויהיו יותר מ-100 אלף מקרים של מאומתים עד סוף החודש.

ד"ר מרי רמזי, ראש תחום החיסונים בסוכנות הבריאות הבריטית, אמרה כי "יש להתייחס לממצאים הראשונים בזהירות, אך בינתיים הם מצביעים על כך שקיים סיכון גדול יותר להידבק בזן האומיקרון לאחר קבלת שתי מנות של החיסון - לעומת זן הדלתא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully