וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על מחאת מורי הדרך: בחרתי ניסוח לא נכון

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 15:24

שר האוצר אמר אתמול כי מדריכי טיולים צריכים לשקול הסבת מקצוע בעקבות הפגיעה בענף התיירות. "יכול להיות שהניסוח שלי היה לא נכון ומאוד לא מוצלח אבל המספרים מאוד נכונים", אמר היום. אחרי מינוי סגן השר החדש, לפיד הבטיח שוב: "בממשלה הבאה יהיו 18 שרים"

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתנצל על האופן שבו התנסח על ענף התיירות/צילום: ערוץ הכנסת

שר האוצר אביגדור ליברמן התנצל היום (שני) על ניסוח דבריו בישיבת הממשלה לפיהם מורי דרך צריכים לשקול הסבת מקצוע. "אתמול התפתח בממשלה דיון על ענף התיירות", אמר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו. "יכול להיות שהניסוח שלי היה לא נכון ומאוד לא מוצלח אבל המספרים מאוד נכונים. בשנת טרום קורונה הגענו למצב של 4.5 מיליון תיירים. השנה היו אולי 300 אלף תיירים. זה המצב, ולכן אנחנו דנים עם משרד התיירות יום-יום על חבילת סיוע לענף התיירות שכוללת גם עשרות מיליוני שקלים להכשרה מקצועית".

לדברי יו"ר ישראל ביתנו, ישראל נמצאת בעיצומו של הגל החמישי ואין ערבים לכך שלא יהיה גל שישי. "אני מודאג ממה שקורה במערכת הכלכלית העולמית", המשיך. "אנחנו חייבים להיות ערוכים הכי טוב לקראת שנת 2022. נפעל באופן אחראי והגון".

אביגדור  ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ליברמן התייחס גם לפרסום בוואלה! לפיו הוא לא מופיע בדיוני ועדת שרים לחקיקה. "מהיום הראשון עשינו חלוקת עבודה בין חמאד עמאר (שר במשרד האוצר - י"א) לביני. הוא חבר בועדת שרים לחקיקה, ואני בחבר בקבינט המדיני ביטחוני. זה לא חדש. לא מהממשלה הזאת, יש נוהל ששר האוצר פטור מנוכחות בוועדה. שר האוצר בדרך כלל חותם ומעביר את העמדות שלו באמצעות היועצים, או במקרה הזה באמצעות השר במשרד האוצר. אני לא הבנתי מה הניוז".

על הקלטות נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בהן תקף את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר ליברמן כי "הוא הבין את מה שכולם הבינו - שנתניהו לא יכול להיות חבר של אנשים אלא רק רוצה לנצל אותם".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

באשר לכמות השרים וסגני השרים בממשלה, אליהם הצטרף אתמול מאיר יצחק יצחק הלוי כסגן שרת החינוך, אמר ליברמן כי "יש מחיר לקואליציה צרה. לצערי זה המחיר. אני הייתי מעדיף ממשלה הרבה יותר צרה ומצומצמת בהיקף השרים וסגני שרים". שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "לא ויתרנו על העקרונות שלנו. הפעם לא הצלחנו, אבל בממשלה הבאה נמנה 18 שרים".

יו"ר יש עתיד מנה את פעולות הממשלה בששת החודשים האחרונים, וטען שלא נעשו כמותן בשש השנים האחרונות. ביניהן, העברת תקציב מדינה, מתן החיסון השלישי נגד קורונה וחיזוק כוחות הביטחון.

"יש עוד דבר אחד שעשינו", המשיך. "הצלנו את הדמוקרטיה הישראלית. אם הממשלה הזו לא היתה קמה, ישראל היתה מדינה עם שלטון מושחת, פלילי, לא דמוקרטי, מפולג, אלים ומכור לשנאה. במקום זה יש לנו ממשלה אופטימית, מתפקדת, שעושה דברים גדולים. עושים הכל יחד. בחברות. בלי גניבת קרדיטים. מתוך הבנה שמדינת ישראל חשובה יותר, הטוב המשותף חשוב יותר מכל ההבדלים בינינו".

לפיד התייחס לסוגיית מטוסו הפרטי של ראש הממשלה, יוזמה אליה התנגד בתוקף כשהיה באופוזיציה. "את המטוס הזה צריך למכור. הוא סמל לכל מה שהיה מושחת ובזבזני בממשלה הקודמת. זה יעלה יותר. זאת עמדתי ואשמיע אותה בדיון המקצועי שייערך. אנחנו לא ארה"ב או גרמניה".

גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
סער בישיבת סיעת תקווה חדשה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
יפעת שאשא ביטון בישיבת סיעת תקווה חדשה, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שאשא-ביטון בישיבת סיעת תקווה חדשה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

שר המשפטים גדעון סער התייחס בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה לפרסום שמות מועמדיו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. "התפקיד דורש עמוד שדרה, יכולות ניהול ויכולות משפטיות ברמה הגבוהה ביותר. אני מתואם בנושא הזה עם ראש הממשלה באופן מלא ואנחנו מתקדמים עם זה".

על המאבק בזן אומיקרון ביקש סער להדגיש כי "חומת ההגנה הטובה ביותר מול הקורונה אלה החיסונים. לכן אנחנו שבים וקוראים להתחסן. מי שלא התחסן בבוסטר - להתחסן בבוסטר. אני חיסנתי את ילדיי ואני קורא להורים לחסן את הילדים. כמה שיותר מחוסנים, יותר טוב".

חברת מפלגתו, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, התייחסה לפרשת פיטורי מנכ"ל משרדה יגאל סלוביק. "קיבלתי את ההחלטה, כל הרעשים ששומעים בחוץ הם פייק אחד מוחלט", אמרה. "אני רוצה לחזק את משרד החינוך כדי להתמודד טוב יותר עם משבר הקורונה שאנחנו מצויים בו. יש צוות נפלא במשרד שמטפל בכל מבצע החיסונים שהתחלנו אתמול בבוקר. למשרד החינוך יש עוד משימות מעבר לרעש כעת בחוץ, כמו מעונות היום, הטיפול באלימות שמשתוללת גם בתוך מערכת החינוך ועוד סוגיות פדגוגיות שעל הפרק. לנוכח כל הרעשים שנשמעים בחוץ, אני רוצה לשוב ולחזק את עובדי המשרד שעושים עבודה נפלאה גם במשבר הקורונה".

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בישיבת סיעה, 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בפתח ישיבת סיעת הליכוד את הממשלה. "היא דואגת רק לעצמה, היא דואגת לג'ובים", אמר. "לפיד לגיסתו בקק"ל, זנדברג לבן זוגה, אתמול הם מינו סגן שר נורווגי ולגדעון סער יש יותר ג'ובים ממנדטים. זאת לא ממשלה, זאת חברת השמה".

"כל זה מתגמד מול המחדל הענק שלהם, הדבר החשוב שיקבע את גורלנו - הגרעין האיראני", המשיך. "ראיתי את הדיווח של הניו יורק טיימס לפיו ישראל עדכנה את ארה"ב ביחס לפעולותיה מול איראן. אם זה נכון, זאת טעות חמורה. הממשל הנוכחי מתנגד לתקיפה מול איראן, ולכן ההתחייבות של בנט ולפיד לעדכן מראש את הממשל האמריקני היא הזמנה לסיכול כל תכנית משמעותית לעצירת הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully