וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא-ביטון, המנכ"ל - והנתונים שהוסתרו מבנט: "השמצות שקריות"

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 10:28

העיתונאי משה גלסנר פרסם הבוקר האשמות במשרד החינוך במסגרתן נטען ששאשא-ביטון מנעה פרסום נתוני הדבקה בבתיה"ס, ובסביבת שרת החינוך ייחסו למנכ"ל משרדה המפוטר את הדברים. "לא היה ולא נברא, נקודה", נמסר לוואלה!. "אנחנו רק יכולים להצטער על הסגנון ולאחל בהצלחה"

בווידאו: מנכ"ל משרד החינוך קורא לבצע בדיקות אנטיגן לילדים לפני תחילת שנת הלימודים/צילום: משרד החינוך

בסביבת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תקפו הבוקר (שני) את מנכ"ל משרד החינוך המפוטר יגאל סלוביק בתגובה להאשמות שמשרדה הסתיר נתוני אמת של הכיתות הירוקות, וייחסו לו את פרסומן. "לא היה ולא נברא, נקודה", נמסר לוואלה!. "לא ניגרר אחרי השמצות שקריות של מנכ"ל שפוטר. אנחנו רק יכולים להצטער על הסגנון ומאחלים למר יגאל סלוביק הצלחה בהמשך הדרך".

העיתונאי משה גלסנר פרסם הבוקר האשמות במשרד החינוך כלפי השרה, במסגרתן נטען שהסתירה נתונים בכיתות חולי קורונה. לפי גורמים, המשרד מנע את העברת נתוני נוכחות בכיתות הירוקות - מתווה הדגל של השרה - כדי להסתיר את כמות הנדבקים, ואילץ את משרד הבריאות להוריד ביותר מ-50% את הערכת הנדבקים במצגת לראש הממשלה.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק. מרים אלסטר, פלאש 90
שאשא ביטון וסלוביק/פלאש 90, מרים אלסטר

במסגרת הנתונים החלקיים שהוצגו, ישנם כ-11,500 תלמידים במתווה, וכ-3,000 תלמידים כלל לא ביצעו את בדיקת ה-PCR השנייה הדרושה. לפי תחשיבי מומחי משרד הבריאות, חלק מאותם נמנעי בדיקה היו בהכרח בכיתות עם המאומתים ונדבקו.

בתחשיב שעשו במשרד הבריאות, פרסם גלסנר, עלה כי אומדן התחלואה העודפת בקרב התלמידים הוא כ-400 שנדבקו בבית הספר במהלך חודש. בהתאם לכך הוכנה מצגת לראש הממשלה עם ובה נכתב שישנם 400 נדבקים.

באופן רשמי טענו במשרד החינוך כי הנתונים אינם זמינים להם בעבור משרד הבריאות. אולם באופן מעשי, גורמים במשרד טענו כי מדיניות השרה היתה הסתרה ומניעת פרסום נתוני הדבקה במערכת החינוך. בהיעדר נתוני נוכחות בכיתות הירוקות, טענה השרה שאשא-ביטון בפני ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס כי יש להתייחס לתלמידים שלא נבדקו כאילו כלל לא היו בלימודים, כך לפי גורמים במשרד החינוך.

הפיטורים - לא הפתעה

פיטוריו של סלוביק חצי שנה בלבד מאז שנכנס לתפקידו לא הפתיעו אנשי חינוך רבים. זאת, על אף שהתקופה האחרונה אינה אידאלית למהלך שכזה. האלימות בבתי הספר גואה, קיים מחסור במורים, יותר ויותר גנים לא נפתחים בבוקר בשל המחסור בסייעות וברקע לכל אלה, רק היום החל מבצע החיסונים בבתי הספר. למרות התזמון, שרת החינוך שאשא ביטון פיטרה את סלוביק, ביום בו הציגו יחדיו את התוכנית של המשרד למיגור האלימות בבתי הספר, ובמהלך הצגתה עוד שידרו עסקים כרגיל.

גורם בכיר במערכת החינוך אמר בשיחה עם וואלה! כי יש ספק אם מי שמגיע בתקופה כל כך קריטית לנהל את מערכת החינוך כשהוא לא מכיר אותה יכול להצליח בתפקיד. "חלק מהאנשים במשרד מאוד מופתעים. אני לא הופתעתי", אמר הגורם. "כי מי שמגיע בתקופה כל כך קריטית לנהל את מערכת החינוך כשהוא לא מכיר אותה, ספק אם זה יכול להצליח. הוא לא מבין את המערכת. והיא יש לה רק מה להגיד, והיא יודעת הכול. תהום מוחלטת. היא חשבה שזה יצליח וטעתה בהחלטה שלה. זה לא נבע רק מעניין החיסונים בבתי הספר. אני חושב שזה היה הדדי לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully