וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחלוקת עם השרה שאשא ביטון: מנכ"ל משרד החינוך פוטר מתפקידו

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 22:36

ברקע תחילת מבצע החיסונים בבתי הספר הבוקר, הודיעה השרה ליגאל סלוביק כי הוא יסיים את תפקידו בסוף החודש. זאת, לאחר שימוע שנערך לו. לפי גורמים בתחום החינוך, בין השניים היו חילוקי דעות על רקע ניהול משבר הקורונה במערכת החינוך

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק. מרים אלסטר, פלאש 90
סלוביק/פלאש 90, מרים אלסטר

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק פוטר לאחר שימוע שנערך לו, בעקבות מחלוקת עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13. בסביבות השרה לא פירטו את נסיבות הפיטורין, לדבריהם כדי לשמור על כבודו של סלוביק, אך ציינו כי היה "חוסר שביעות רצון" מהניהול של סלוביק את המשרד. הפיטורין מגיעים ברקע תחילת מבצע החיסונים בבתי הספר הבוקר.

לפי גורמים בממשלה היחסים בין שאשא ביטון וסלוביק, מנכ"ל משרדה הפורש, היו "קשים, היו ביניהם קרבות על הכל". בין היתר, כך לפי הגורמים, הייתה מתיחות סביב החיסונים בבתי הספר. בעוד ששאשא ביטון התנגדה והערימה קשיים על המבצע, סלוביק תמך והוביל אותו.

לסלוביק, שמונה לתפקיד לפני כמעט חצי שנה, לא היה ניסיון בתחום החינוך. גורמים בתחום אמרו כי בין השניים היו חילוקי דעות על רקע ניהול משבר הקורונה במערכת החינוך. סלוביק פוטר ביום רביעי ויסיים את תפקידו בסוף החודש.

ממשרד החינוך נמסר כי המשרד "מחויב לכל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה. אנחנו מאחלים למר יגאל סלוביק בהצלחה בהמשך דרכו".

מכתב הפיטורים של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון למנכ"ל המשרד יגאל סלוביק. ללא, אתר רשמי
מכתב הפיטורין/אתר רשמי, ללא

הבוקר החל משרד הבריאות בתוכנית חירום להגברת ההתחסנות בתגובה להתפרצות זן אומיקרון, והחל מהבוקר מתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר ברחבי הארץ.

בחודש אוגוסט, טרם פתיחת שנת הלימודים, שאשא-ביטון אמרה בראיון לחדשות 12 כי תחנות חיסונים במוסדות חינוך "זה פשע". בראיון ל-103FM סלוביק ציין כי הוא "בעד חיסונים ונאפשר חיסונים בתוך בתי הספר, אין לנו עם זה בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully