וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד החינוך: בעד חיסונים בבתי ספר - לא בשעות הלימודים

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 11:31

לאחר הצהרת שרת החינוך כי היא מתנגדת לכך, יגאל סלוביק אמר בריאיון ב-103FM שהמשרד יאפשר לחסן ילדים במוסדות, אך הבהיר כי לא נכון לעשות זאת בשעות הלימודים. עוד אמר כי לפי הנתונים הקיימים, הלימודים יחלו כמתוכנן. על מתווה הפתיחה: "שיתוף פעולה של ההורים - קריטי"

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אמר הבוקר (שני) בריאיון ל-103FM כי על פי נתוני התחלואה של היום, שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר. לדבריו, הלימודים יתקיימו בכפוף למתווה לפתיחת בתי הספר של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שאישר אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט.

סלוביק התייחס גם לאפשרות שילדים יתחסנו בבתי ספר ואמר כי "אנחנו בעד חיסונים ונאפשר חיסונים בתוך בתי הספר, אין לנו עם זה בעיה". עם זאת, הדגיש כי עמדת משרדו היא שלא נכון לבצע זאת בשעות הלימודים: "מנהלי בתי הספר והמורים תפקידם לעסוק בחינוך ולא בחיסונים". לדבריו, תשתיות בתי הספר יוקצו עבור חיסונים למוסדות שיחפצו בכך.

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"הלימודים ייפתחו ב-1 בספטמבר", לימודים בימי קורונה/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד החינוך הדגיש כי עמדתו תואמת את עמדתה של השרה שאשא ביטון. זאת, חרף העובדה כי השרה אמרה לפני כשבוע וחצי בריאיון לערוץ 12 כי תחנות חיסונים במוסדות חינוך "זה פשע".

עוד התייחס סלוביק למתווה לפתיחת שנת הלימודים, ופנה להורים: "שיתוף פעולה מצד ההורים קריטי ליכולת שלנו להצליח במבצע הזה". "אני חושב שאחריות הורית היא להביא את הילדים לעשות בדיקות סרולוגיות, לממש בדיקות אנטי גן ולתת הסכמה לבדיקות במודל מגן חינוך", הוסיף מנכ"ל המשרד. "מדובר בחלק מרכזי ביכולת שלנו להצליח".

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"שיתוף פעולה מצד ההורים קריטי", חזרה ללימודים ללא קפסולות, בחודש אפריל/ראובן קסטרו

כזכור, השלב הראשון במתווה לפתיחת בתי הספר יהיה ביצוע בדיקות סרולוגיות מקדימות לאיתור התלמידים שהיו חולים סמויים, כדי שיוכלו לקבל פטור מבידוד. מדובר בדגימת דם המאפשרת לראות אם הילד חלה בקורונה בעבר והחלים. השלב הראשון יחל כבר מחר, עם פתיחת הלימודים במגזר החרדי, והוא יתרחב בהמשך ל-1.6 מיליון תלמידים.

בשלב לאחר מכן ייערכו בדיקות אנטיגן מהירות שיבוצעו לכלל התלמידים שעדיין לא חוסנו או לא התגלו כחולים מאומתים ב-30 וב-31 באוגוסט. כל הורה יקבל ואוצ'ר אותו יוכל לממש בקופת החולים, על חשבון המדינה. תלמידים שיימצא כי נדבקו בעבר יקבלו תו ירוק שיקנה להם פטור מבידוד.

בבית ספר שבו יימצא חולה מאומת הוא ייכנס לבידוד, ויתר התלמידים יעברו בדיקה כל יום, במשך שבוע. מי שיימצא חולה ייכנס לבידוד, ומי שלא - יוכל ללמוד כרגיל. מי שלא יסכים לבצע את הבדיקות, לא יוכל להגיע לבית הספר. המודל יתחיל כפיילוט בבתי ספר חרדיים ויורחב בהמשך. קיצור הבידוד לא יצא לפועל, לאחר שלא אושר על ידי משרד הבריאות.

כמו כן, בערים הכתומות והאדומות יפעילו את התוכנית "מגן חינוך" - בדיקות לכל התלמידים וצוותי ההוראה אחת לשבוע במטרה לצמצם את ההדבקות הפנים בית ספריות. במקביל המשרד יעודד חיסונים בקרב התלמידים על ידי הסברה, וייעשו פעולות לצמצום מגעים בערים הכתומות והאדומות, שייעשו בשיתוף עם הרשויות המקומיות, ואלה יכללו ריווח של הכיתות, ככל הניתן, פיצול הפסקות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully