וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט, חסן בבתי הספר על אפה וחמתה של שאשא ביטון

חיים רמון

3.8.2021 / 18:14

שרת החינוך צריכה לדעת שכל החיסונים לילדים נעשים במסגרות חינוכיות, ולכן לקרוא לחיסון הילדים בהן "פשע מבחינה חברתית" - זה הפשע האמיתי. עמדותיה אלה מלבות ומעניקות רוח גבית למתנגדי החיסונים שמפיצים מידע כוזב. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט להתנגד לעמדותיה

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הפכה ליקירת מתנגדי החיסונים, שמהללים ומשבחים אותה. תמיכה זו חייבת להדליק נורה אדומה ובוהקת מעל שרת החינוך, באשר לעמדותיה והצהרותיה. על זאת ניתן לומר: ראי מי תומך בך ותביני מי את.

צריך לחזור ולהדגיש: מתנגדי החיסונים הם מפיצי מחלות לכל דבר. הם דומים לאדם המעשן במרחב הציבורי וכופה על סביבתו לעשן את הסיגריה שלו. לפני כשלושים שנה התחילו להטיל מגבלות על העישון. גם אז היתה התגובה נזעמת. זאת דיקטטורה, ומה עם הדמוקרטיה? אמרו אז. היום ברור לכל שלמעשה המעשנים הפכו להיות כמעט למצורעים, וברור לכל שמותר לעשן - אבל רק בדלת אמות המעשן ובמקומות מוגבלים.

בזמנו, כאשר שאשא-ביטון עמדה בראש ועדת הקורונה של הכנסת, תמכתי בלא מעט מעמדותיה. אולם הדבר היה טרום תקופת החיסון. מרגע שיש חיסון נגד קורונה, חובה על כולנו לפעול על מנת שלכל היותר אנשים מבין אלה שיכולים להתחסן, יתחסנו.

יפעת שאשא ביטון בצילום התמונה המסורתית של הממשלה בבית הנשיא,14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הפכה ליקירת מתנגדי החיסונים. שאשא-ביטון/ראובן קסטרו

עמדותיה של השרה מטילות בספק את יעילות החיסון ומחזקות את מסע הפייק הנורא של מתנגדי החיסונים. השרה מתנגדת לחסן בין כתלי בתי הספר, ואמרה "להכניס חיסון לבית הספר זה פשע מבחינה חברתית".

השרה צריכה לדעת, שכל החיסונים לילדים נעשים במסגרות החינוכיות. יש מיעוט מבוטל של הורים המתנגדים לחיסונים באשר הם ולפני כשנתיים ניהלו קמפיין נורא כנגד החיסון נגד חצבת וסיכנו את ילדיהם וילדים אחרים. אף אחד נורמלי לא טען אז, שלחסן ילדים בבית הספר זה "פשע מבחינה חברתית". כעת, מי שעושה זאת מייחד את חיסון הקורונה מייתר החיסונים. זה הפשע. לא לחסן בבית ספר זה הפשע. ובמרומז, לומר כי החיסון איננו בטוח. זה הפשע.

השרה גם מתנגדת שרופאים ואנשי מדע יסבירו לתלמידים מדוע חיוני להתחסן. היא טוענת, שמדובר בחיסון חדש ושיש חילוקי דעות לגביו. אבל אין חילוקי דעות באשר לחיסון. מיליארדי מחוסנים מעידים, שהחיסון בטוח ושתופעות הלוואי שוליות.

בשנות החמישים הומצא החיסון נגד פוליו. תוך זמן קצר חוסנו כל הילדים והמחלה האיומה חוסלה. רק באמצעות חיסון ניתן לנצח מגיפה. מחלות שקצרו מיליונים - נעלמו ולא היו בזכות חיסונים.

גבירתי שרת החינוך, הסאבטקסט של עמדותייך מלבה ומעניק רוח גבית למתנגדי החיסון המפיצים פייק. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט ולממשלה להתנגד לעמדותיה, כן לחסן בבתי הספר ולנהל מסע הסברה בקרב התלמידים, על אפה וחמתה של שרת החינוך.

הכותב הוא חבר כנסת ושר לשעבר במפלגות העבודה וקדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully