וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה אישר את המתווה לפתיחת שנת הלימודים: כך ילמדו בבתי הספר

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 15:42

בנט אישר את התוכנית שהציגה שרת החינוך שאשא ביטון, הכוללת את סעיפי "מודל השכבות", שמטרתו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בכל שכבות הגיל ובכל היישובים, תוך מתן מענה לתחלואה הגואה. קיצור הבידוד לא אושר. "מוטלת עלינו חובה ליצור ודאות ויציבות"

ראש הממשלה נפתלי בנט אישר הערב (ראשון) את המתווה לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר שהציגה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. כעת, המתווה דרוש את אישור קבינט הקורונה, שצפוי לאשר אותו.

המתווה שאושר נקרא "מודל השכבות", והוא מתבסס על המתווה הקודם עליו עבדו במשרד - פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר בכל שכבות הגיל ובכל היישובים, ללא קפסולות. מהמתווה עולה השכבות כוללות כמה מהלכים שמטרתם להיאבק בהתפשטות הגניף.

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
המטרה היא פתיחה כוללת. תלמידות חטיבת ביניים/ראובן קסטרו

השלב הראשון יהיה ביצוע בדיקות סרולוגיות מקדימות לאיתור התלמידים שהיו חולים סמויים, כדי שיוכלו לקבל פטור מבידוד. מדובר בדגימת דם המאפשרת לראות אם הילד חלה בקורונה בעבר והחלים. השלב הראשון יחל כבר מחר, עם פתיחת הלימודים במגזר החרדי, והוא יתרחב בהמשך ל-1.6 מיליון תלמידים.

בשלב לאחר מכן ייערכו בדיקות אנטיגן מהירות שיבוצעו לכלל התלמידים ב-30 וב-31 באוגוסט. כל הורה יקבל ואוצ'ר אותו יוכל לממש בקופת החולים, על חשבון המדינה.

בבית ספר שבו יימצא חולה מאומת הוא ייכנס לבידוד, ולפי שעה גם כל הכיתה תחויב בבידוד. אחרי החגים אמור להתחיל פיילוט של בדיקות מהירות בכל יום במשך שבוע ליתר הכיתה. מי שיימצא חולה ייכנס לבידוד, ומי שלא - יוכל ללמוד כרגיל. מי שלא יסכים לבצע את הבדיקות, לא יוכל להגיע לבית הספר. המודל יתחיל כפיילוט בבתי ספר חרדיים ויורחב בהמשך. קיצור הבידוד לא יצא לפועל, לאחר שלא אושר על ידי משרד הבריאות.

בווידאו: שרת החינוך מתייחסת לבדיקות הקורונה במערכת החינוך/צילום: ערוץ הכנסת

כמו כן, בערים הכתומות והאדומות יפעילו את התוכנית "מגן חינוך" - בדיקות לכל התלמידים וצוותי ההוראה אחת לשבוע במטרה לצמצם את ההדבקות הפנים בית ספריות.

במקביל המשרד יעודד חיסונים בקרב התלמידים על ידי הסברה. ככלל, משרד החינוך יקפיד על עטיית מסכות בבתי הספר, על שמירת מרחק והיגיינה ועל למידה במרחבים פתוחים.

שרת החינוך מסרה לאחר אישור המתווה על ידי ראש הממשלה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי, האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך. בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית ליצור עבורם ודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי, וכך גם עבור הצוותים החינוכיים".

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
ישובו לכיתות ב-1 בספטמבר. לימודים בימי הקורונה/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, אמר בשיחה עם וואלה! כי הדיון עבר חלק והמתווה שהוצג התקבל על כל חלקיו. לדבריו, מטרת הפיילוטים היא לאפשר כמה שיותר ימי לימוד לכל התלמידים, זאת לאחר שבשנה האחרונה מערכת החינוך איבדה 1.5 מיליון ימי לימוד.

בנוגע לחיסונים במערכת החינוך, אמר סלוביק כי הנושא כלל לא עלה במהלך הדיון: "שרת החינוך והמשרד לא נגד החיסונים. מנהלי בתי הספר נמצאים כעת בחופש עד 15 באוגוסט. אנחנו רוצים שבשבועיים האחרונים של החודש המנהלים יתעסקו בהכנות הנדרשות לפתיחת שנת הלימודים ובמימוש המתווה ולא בחיסונים. אנחנו נתעסק בחינוך, ומשרד הבריאות יתעסק בחיסונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully