וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: שוקלים חיסון רביעי נגד קורונה לאוכלוסיות בסיכון

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 11:41

לדברי ראש הממשלה, משרד הבריאות יחל בתכנית חירום להגברת ההתחסנות בתגובה להתפרצות זן אומיקרון, והחל מהבוקר מתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר ברחבי הארץ. "ככל שנקדים להתחסן, ההגנה תתפתח בגוף עוד לפני הגעת הווריאנט. לא לחכות שזה יהיה סורר בכל מקום", אמר

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מדבר על אפשרות של חיסון רביעי לאוכלוסיות בסיכון/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) שנשקלת האפשרות למתן מנת חיסון רביעית נגד קורונה לאוכלוסיות בסיכון. לדבריו, משרד הבריאות יחל היום בתוכנית חירום להגברת ההתחסנות בתגובה להתפרצות זן אומיקרון, והחל מהבוקר מתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר ברחבי הארץ. "ככל שנקדים להתחסן, ההגנה תתפתח בגוף עוד לפני הגעת אומיקרון", אמר. "לא לחכות שזה יהיה סורר בכל מקום".

הוא קרא להורים לחסן את ילדיהם. "הדרך להגן על הילדים שלכם היא פשוט לחסן אותם, להעניק להם את ההגנה הזו", אמר. "אל תבזבזו רגע, קחו אותם כבר היום להתחסן, גם בלי לקבוע תור. זה עניין של כמה דקות. ילדי ישראל לא מחוסנים ברובם - זו האמת. רוב ילדי ישראל כרגע לא מחוסנים, אפילו לא בחיסון הראשון. לכן, צאו ונצלו את הימים היקרים הללו. אנחנו לא נצליח לנצח לעכב את אומיקרון. זה הזמן להתארגן".

ביממה החולפת התגלו בישראל 20 מאומתים חדשים לזן אומיקרון, ו-55 בסך הכל עד כה. 42 מהם חוסנו במנה שלישית נגד קורונה שהם מחלימים. 36 מהמאומתים שבו לישראל מדרום אפריקה, בריטניה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות, בלרוס, הונגריה, איטליה ונמיביה. 8 מהם נדבקו בקהילה. במשרד הבריאות חושדים כי ישנם עוד 51 מקרים של חשיפה לווריאנט שעדיין לא התקבלו לגביהם תוצאות הריצוף.

מבצע חיסון ילדים נגד נגיף הקורונה החל- כיכר דידינגוף , תל אביב 
22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
מבצע חיסון הילדים נגד קורונה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

"יש עוד אוכלוסייה שמדאיגה אותי מאוד - אלה שקיבלו שני חיסונים אבל לא ניגשו לחיסון השלישי", המשיך בנט. "החיסון השלישי מעניק הגנה די טובה גם נגד אומיקרון, ולכן זה ממש בהישג ידיכם. אני פונה אליכם, גשו היום גם בלי תור, לכל קופת חולים. קופות החולים ערוכות לקבל אתכם. אתמול בלילה קיימנו שיחה עם ארבעת מנכ"לי קופות החולים, הם מחכים לכם".

בפתח דבריו אמר בנט כי הצעדים שנקטה הממשלה למניעת התפשטות הנגיף התגלו לבסוף כנכונים.
"לפני שבועיים, כשהחלטנו להדק את ההגבלות על הכניסה לארץ בעקבות מה שאז הייתה המוטציה החדשה של הקורונה, היו שאמרו שאנחנו מגזימים. והנה, עכשיו כולם מבינים שלא הגזמנו. פשוט פעלנו מוקדם מאוד ובנחרצות - בדיוק כפי שהיה צריך. מדינות אחרות התמהמהו, והן כבר שטופות באומיקרון בעודנו מדברים", ציין.

לדבריו, אסטרטגיית הממשלה מורכבת משני צירים - עיכוב כניסת הזן החדש לישראל דרך הידוק הגבולות וחיסון נרחב. "אנחנו שבועיים אחרי ואומיקרון אכן מדאיג מאוד", אמר. "באירופה נכנסים לתקופת החגים תחת הגבלות מאוד משמעותיות, בחלק מהמדינות גם סגרים, ותחת אובדן שליטה בתחלואה. אנחנו יודעים כבר שהאומיקרון נכנס ונמצא בישראל, אבל כרגע, בעקבות הצעדים שלנו, במספרים עדיין קטנים יחסית. לא מסובך להבין שאם נתב"ג יהיה פרוץ לרווחה, המספרים יזנקו מהר. אבל לשמור על גבולות זה לא מספיק. צריך במקביל לנצל כל יום ופשוט לחסן, לחסן, לחסן".

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
האסטרטגייה - הידוק הגבולות. נתב"ג/ראובן קסטרו

אמש הנחה ראש הממשלה נפתלי בנט לקדם את החלת התו הירוק על קניונים. בכינוס פורום ראשי הקואליציה להערכת מצב על התפשטות זן אומיקרון של הקורונה הטיל בנט את האחריות לנושא על משרדי הכלכלה והאוצר.

במהלך הדיון קיבלו ראשי המפלגות סקירה מראשי מערכת הבריאות בנוגע לקצב התפשטות האומיקרון בעולם ובישראל, ודנו בדרכים להגברת קצת ההתחסנות, הידוק האכיפה וצעדים למניעת התפשטות הזן בישראל. במסגרתם, הוחלט כי רשימת המדינות האדומות תיבחן מדי יום ותעודכן באופן תדיר. "בימים הקרובים תתווספנה מדינות נוספות לרשימת המדינות האדומות על פי הגדרות משרד הבריאות", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully