וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הנדבקים בווריאנט אומיקרון בישראל עלה ל-35 - רובם הגדול מחוסן

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 15:40

משרד הבריאות הודיע על 14 מקרים חדשים של הזן הדרום אפריקני. 11 מהחיוביים עד כה נדבקו בארץ. חשד גבוה ל-52 מקרים נוספים של נדבקים בזן החדש, שתוצאות הריצוף שלהם טרם הגיעו. כמחצית מהמקרים לא כללו תסמינים

בווידאו: עומס בטיסות היוצאות למרות ההגבלות לחוזרים לארץ בשל גילוי זן האומיקרון/צילום: ראובן קסטרו

14 מאומתים חדשים לווריאנט אומיקרון זוהו היום (שישי) - כך עדכן משרד הבריאות. עד כה זוהו בישראל 35 מאומתים, רובם מחוסנים ושבו מחו"ל.

24 מאומתים שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות ובלארוס. שישה מאומתים נדבקו משבים מדרום אפריקה ואנגליה. הווריאנט מתפשט וכבר חמישה נדבקו בארץ בלי שהיו במגע עם אדם ששב מחו"ל. מבין 35 המאומתים, 25 מחוסנים באופן מלא. משרד הבריאות הוסיף כי קיים חשד גבוה לעוד 52 מקרי חשיפה לווריאנט, שתוצאות הריצוף שלהם טרם הגיעו. כמחצית מהמקרים לא כללו תסמינים.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
רוב המאומתים לווריאנט - מחוסנים ששבו מחו"ל/ראובן קסטרו

היום הוצג לראש הממשלה נפתלי בנט דוח של חוקרי האוניברסיטה העברית, ממנו עולה כי הגל החמישי החל בישראל והעלייה הנוכחית מובהקת. החוקרים כתבו כי לראשונה מאז קמפיין חיסוני הבוסטר, ההדבקה מתפשטת בקצב מהיר בכל המגזרים ושכבות הגיל, גם בקרב המחוסנים.

כדי לעכב את התפשטות וריאנט אומיקרון החוקרים ממליצים להאריך את ההגבלות בכניסה לישראל. בנוסף, ממליצים על הגברת אכיפת התו הירוק ועטיית מסכות, ולבחון שינוי מדיניות בבתי הספר. עוד ממליצים החוקרים לזרז את התחסנות האוכלוסייה בחיסון הבוסטר, ולתחקר ולפרסם את ההתפרצויות המקומיות באמצעות מפקדת אלון.

הבוקר משרד הבריאות עדכן כי מקדם ההדבקה עלה ל-1.1. 589 בני אדם אומתו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה, מתוך 91,736 בדיקות שבוצעו. 4,116,855 בני אדם התחסנו במנת הבוסטר. רוב החולים קשה אינם מחוסנים או לא חוסנו במנת הבוסטר. 93 חולים מאושפזים באורח קשה, ו-55 מונשמים. מפרוץ המגפה מתו בישראל 8,210 חולי קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully