וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט והורוביץ סיכמו: ההגבלות על הטיסות יוארכו, שינויים במתווה הבידוד לתלמידים

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 0:31

ראש הממשלה ושר הבריאות הגיעו להסכם על החמרה חלקית של ההגבלות בשל התפשטות וריאנט אומיקרון. הורוביץ ביקש לשמור רק על התקנות בנתב"ג, ואילו בנט רצה לבטל את מתווה הכיתה הירוקה ולהחמיר בתו הירוק. הבוקר בנט הציע סגר על לא-מחוסנים, הורוביץ התנגד

בווידאו: הורוביץ מתייחס לזן הקורונה החדש אומיקרון/צילום: שי מכלוף

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו הערב (חמישי) על הארכת המגבלות הנוכחיות בנתב"ג למשך עשרה ימים נוספים, החל מיום ראשון. עוד הוחלט בידי בנט, הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לבטל את מודל הכיתה הירוקה בכיתות בהן אומתו שני תלמידים לקורונה.

היה ואומת תלמיד אחד, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי. על פי ההחלטה, המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן אומיקרון. במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק. המתווה המעודכן יוצג בישיבת הממשלה ביום א' הקרוב.

הדיון נערך הערב בשל התפשטות וריאנט אומיקרון. בנט הציג מתווה הגבלות חדש, שכלל את ביטול מתווה הכיתה הירוקה ומעבר למתווה של אחוז התחסנות לפי כיתה על מנת לעודד הורים לחסן את ילדיהם. בנוסף, מעוניין בנט להרחיב את התו הירוק לקניונים, דבר בעייתי מבחינה משפטית כי יש בהם חניות חיוניות, ולהגביר את האכיפה של כללי התו הירוק החל מיום ראשון, כולל מתן קנסות.

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. מוטי מילרוד, פול
עימות על ההגבלות. בנט והורוביץ/פול, מוטי מילרוד

חובת הבידוד לשבים לישראל, מחוסנים ושאינם מחוסנים, תוארך באמצעות צו מנכ"ל משרד הבריאות, בכפוף לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. חובת המלונית לשבים ממדינות אדומות תובא לאישור הממשלה, ותיכנס לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. בימים הקרובים בנט והורוביץ ידונו בבחינת מגבלות נוספות ובתמריצי התחסנות.

כיום, כל מי ששב מחו"ל צריך להיכנס לבידוד. מחוסנים ששבים ממדינות כתומות, צהובות וירוקות נדרשים בשני ימי בידוד לפחות עד קבלת תוצאת בדיקה שלילית. לא-מחוסנים ששבים מכל מדינה מחוייבים בבידוד בן שבועיים. חולה בזן האומיקרון ייכנס לבידוד של 14 ימים מהבדיקה החיובית הראשונה.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
ההגבלות בנתב"ג יוארכו/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה הציע בדיון עם בכירים במשרד הבריאות להגביל את יציאת הלא מחוסנים מהארץ ואף לבחון סגר סלקטיבי עבורם. בכירים במשרד הבריאות ושר הבריאות ניצן הורוביץ התנגדו להצעות אלה.

"ראש הממשלה מקצין את הדיון על ההגבלות והופך אותו ללא ענייני", אמר בכיר במשרד הבריאות בדיון שנערך הבוקר. "אין עדיין מספיק נתונים ולכן משרד הבריאות ביקש להאריך בשבוע את ההגבלות הקיימות, אבל ההצעות של ראש הממשלה מופרכות, בטח בשלב הזה".

נתוני האומיקרון בישראל, הנכונים לליל אמש, מראים שישנם רק 21 מאומתים וודאיים בארץ, אחרי שבועיים מאז המקרה הראשון. כל המאומתים שבו מחו"ל, וכל המחוסנים לא חוו תסמינים כלל, או מחלה קלה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully