וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הציע סגר והגבלות טיסה על לא מחוסנים - משרד הבריאות התנגד

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 12:25

ראש הממשלה ובכירי המשרד דנו בהשלכות הווריאנט הדרום אפריקני. בנט הנחה לבחון אפשרויות להטלת הגבלות על לא מחוסנים, אך לא התקבלה כל החלטה בנושא. בכיר במשרד הבריאות נגד בנט: "מקצין את הדיון והופך אותו ללא ענייני, ההצעות שלו מופרכות". בערב יתקיים דיון נוסף

ראיון עם נוחתת בנתב"ג. 29 בנובמבר 2021/שלומי הלר

ראש הממשלה נפתלי בנט הציע היום (חמישי) בדיון עם בכירים במשרד הבריאות, להגביל את יציאת הלא מחוסנים מהארץ ואף לבחון סגר סלקטיבי עבורם. בכירים במשרד הבריאות ושר הבריאות ניצן הורוביץ התנגדו להצעות אלה.

"ראש הממשלה מקצין את הדיון על ההגבלות והופך אותו ללא ענייני", אמר בכיר במשרד הבריאות בדיון שנערך הבוקר. "אין עדיין מספיק נתונים ולכן משרד הבריאות ביקש להאריך בשבוע את ההגבלות הקיימות, אבל ההצעות של ראש הממשלה מופרכות, בטח בשלב הזה".

ראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות דנו הבוקר בהמשך ההגבלות על מחוסנים השבים מחו"ל. בדיון ביקש משרד הבריאות להאריך את ההגבלות בשבוע נוסף, משום שאין להם עדיין מספיק מידע על זן אומיקרון. תוקף ההגבלות הנוכחיות יסתיים בשבת הקרובה. דיון המשך נקבע להערב.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
משרד הבריאות מבקש להאריך את ההגבלות על מחוסנים השבים מחו"ל/ראובן קסטרו

אמש אובחנו 651 מאומתים חדשים לקורונה, מתוך 95,290 שנבדקו. נכון להיום 96 חולים מוגדרים במצב קשה, כש-54 מהם מונשמים. מאז פרוץ המגיפה מתו בארץ 8,210 אנשים שנדבקו בנגיף.

אתמול עדכן משרד הבריאות את נהלי הבידוד של המאומתים לזן האומיקרון. לפי העדכון, מאומת שזוהה כחולה בווריאנט, ישהה בבידוד במשך 14 יום ממועד ביצוע הבדיקה החיובית הראשונה, ולא עשרה ימי בידוד הנהוגים בוואריינטים אחרים. המאומת יקבל אישור החלמה רק בתנאי שבשלושת הימים האחרונים של תקופה זו, לא הופיעו תסמינים המונעים מתן אישור החלמה.

עדכון זה מוחל לנוכח החשד שמאומתים לווריאנט האומיקרון עלולים להיות מדבקים לתקופה ארוכה יותר מזאת שנצפתה במקרים של וריאנטים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully