וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ההגבלות שהוטלו בעקבות התפשטות אומיקרון יוסרו בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 6.12.2021 / 23:36

בהערכת מצב שכינסו בנט והורוביץ הוחלט כי החלטות סופיות בנושא ההגבלות לשבים מחו"ל יתקבלו בדיון ביום חמישי. מסתמן כי תאושר הקלה בהגבלות - מחוסנים ממדינות צהובות וכתומות יידרשו בבידוד ביתי של 24 שעות, לא מחוסנים -בשבוע. 21 מאומתים לווריאנט אומיקרון זוהו בארץ

בווידאו: עומס בטיסות היוצאות למרות ההגבלות לחוזרים לארץ בשל גילוי זן האומיקרון/צילום: ראובן קסטרו

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ קיימו הערב (שני) הערכת מצב בה דנו על הגבלות הבידוד והבדיקות לשבים מחו"ל כפי שאושרו בקבינט הקורונה בהתאם להתפשטות וריאנט אומיקרון. בדיון סוכם כי החלטות סופיות בנושא יתקבלו ביום חמישי - אך מסתמן כי ההגבלות יוסרו.

כיום, כל מי ששב מחו"ל צריך להיכנס לבידוד. מחוסנים ששבים ממדינות כתומות, צהובות וירוקות נדרשים בשני ימי בידוד לפחות עד קבלת תוצאת בדיקה שלילית. לא-מחוסנים ששבים מכל מדינה מחוייבים בבידוד בן שבועיים.

בין ההקלות שמסתמן שיאושרו ביום חמישי, קיצור הבידוד לשבים ממדינות צהובות וכתומות ל-24 שעות בלבד בכפוף לבדיקת PCR שלילית, ובידוד בן שבוע לשבים ממדינות אדומות בכפוף לשתי בדיקות PCR שליליות.

לא מחוסנים השבים ממדינות צהובות וכתומות ייכנסו לבידוד של שבוע בכפוף לשתי בדיקות PCR שליליות. השבים ממדינה אדומה יידרשו בבידוד של שבוע במלונית קורונה, על חשבון המבודד, בכפוף לבדיקת PCR שלילית.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
הקלות בנתב"ג/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות מעוניינים בנתונים נוספים על יעילות החיסון מול הווריאנט הדרום אפריקני, בעיקר מהמעבדה לנגיפים בארץ. בשל האפשרות שלא יהיו תוצאות ברורות בימים הקרובים, ייתכן שתוקף ההגבלות יוארך. אם כמות המאומתים תישאר נמוכה ההקלות למחוסנים ינתנו כבר בתחילת שבוע הבא.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי 21 מאומתים לווריאנט אומיקרון זוהו בישראל עד כה - קפיצה של עשרה מאתמול. כל המאומתים שבו מחו"ל או היו במגע עם שבים מחו"ל, ו-13 מתוכם מחוסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully