וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה ימים לאחר שהוטלו: בנט והורוביץ מפסיקים את איכוני שב"כ

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 22:02

השניים החליטו להורות על הפסקת השימוש בכלי לאיתור מגעים עם חיוביים לזן הקורונה החדש, לנוכח הערכת המצב העדכנית בהתפשטות התחלואה. במקביל, בנט ובכירי משרד הבריאות החליטו על הטלת קנס בגובה 2,500 שקל על נוחתים בארץ שלא יעברו בדיקת PCR שנייה

בווידאו: הורוביץ מתייחס לזן הקורונה החדש אומיקרון/צילום: שי מכלוף

ראש הממשלה דן הערב (חמישי) עם שר הבריאות ובכירי משרדו בגיבוש מדיניות ארוכת טווח, שתיושם עם התבהרות השפעות זן האומיקרון על התחלואה בישראל. בסיום הדיון הוחלט כי בשלב זה לא יהיו הגבלות על נתב"ג, חוץ מקנס בגובה 2,500 שקל שיוטל על נוחתים בארץ שלא יעברו בדיקת PCR שנייה. משרד הבריאות, משרד התחבורה ופיקוד העורף ישלימו עבודת המטה בנושא ההנחיות בנתב"ג, ויציגו המלצות וחלופות בהמשך.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו ביחד עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, לא להמשיך בשלב זה בהפעלת איכוני שב"כ, שתרמו בשבוע האחרון למאמץ קטיעת שרשראות ההדבקה. זאת, שעות לפני פקיעת התקנות לשעת חירום.

"בהתאם למדיניות שהוגדרה מראש בקבינט הקורונה, לפיה השימוש באיכוני שב"כ ייעשה במשורה ותוך בחינה יום-יומית, ולנוכח הערכת המצב העדכנית, החליטו ראש הממשלה ושר הבריאות, בעצה אחת עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, לא להמשיך בשלב זה בהפעלת האיכונים, שתרמו בשבוע האחרון למאמץ קטיעת שרשראות ההדבקה", כך נכתב בהודעה מטעם הממשלה.

ברקע ההחלטה להפסיק את האיכונים עמדו גם שיקולים פוליטיים. תקנות שעת החירום שאיפשרו את הפעלת האיכונים של שב"כ בימים האחרונים פוקעות בחצות והממשלה הייתה אמורה לקדם חקיקת בזק בכנסת שתחליף את התקנות. במהלך השבוע התגלתה התנגדות פנימית גדולה בקואליציה להפעלת האיכונים, כשארבעה שרים הצביעו נגד המהלך בממשלה - גדעון סער, יפעת שאשא ביטון, אלי אבידר ואורנה ברביבאי, וח"כים ממרצ ויש עתיד איימו להצביע נגד החקיקה בכנסת.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נתב"ג/ראובן קסטרו

בתוך כך, ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר כי זוהה מאומת נוסף לווריאנט. סך הכול ישנם שלושה מאומתים ודאיים בזן, בהם מחוסנת באסטרהזניקה ששבה ממלוואי, מאומתת מחוסנת בפייזר כולל בוסטר ששבה מדרום אפריקה ומאומת מחוסן בפייזר כולל בוסטר ששב מאנגליה.

אחד מהשלושה הוא פרופסור אלעד מאור, קרדיולוג בשיבא. הוא היה במגע עם רופא נוסף שגם הוא כנראה נדבק, וכעת מחכים לתוצאה סופית.

קיים חשד גבוה לעוד 30 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף.

במקביל, בנט ידון על הקלות שייכנסו לתוקף בהתברר השפעות זן האומיקרון, בהן מחוסנים שחוזרים ממדינה שאינה אדומה לא יצטרכו בידוד של שלושה ימים ומחוסנים שיחזרו ממדינה אדומה יוכלו לקיים בידוד בבית, ולא במלונית.

מעבדות ריצוף גנטי של בדיקות הקורונה לגילויי זן אומירקון החדש, ביח חולים אסף הרופא 01 בדצמבר 2021. יותם רונן
מעבדות ריצוף גנטי של אומיקרון/יותם רונן

לא מחוסנים שישובו ממדינה אדומה או כתומה יידרשו בבידוד במלונית, התשלום יוטל עליהם הוא יחוייב בהזמנת מקום. מכל מדינה אחרת - אזרחים לא מחוסנים יקיימו בידוד מלא בביתם. המטרה היא להקשיח את התנאים ללא מחוסנים ביציאה מהמדינה ולהשית עליהם את העלויות הגדולות שזה עולה למדינה.

בנוסף לכך תורחב פעילות ההסכמון (אפילקציה של המשטרה) ללא מחוסנים גם בחזרה ממדינות צהובות או ירוקות ויהיה דין זהה לישראלים וזרים. מחוסנים שחוזרים ממדינות אדומות יידרשו בבידוד ביתי של שלושה ימים, במידה והתוצאה השנייה שלילית, הם ייצאו מהבידוד ואז יבצעו עוד בדיקה ביום ה-7.

לא מחוסנים יישארו כמו היום. 24 שעות ראשונות במלונית על חשבונם, בידוד של שבעה ימים ואז עוד בדיקה. במידה שהם ייצאו שליליים - משוחררים.

לנוכח העובדה כי עבר כשבוע אחרי המקרה הראשון של הווריאנט בארץ, ניתן כבר היה לזהות אם יש הכפלה בהדבקה או שהחיסונים יעילים והצלחנו לבלום את החדירה של האומיקרון לארץ בעזרת קטיעת שרשראות הדבקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully