וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר החשודים שנדבקו בווריאנט אומיקרון זינק ל-34

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 12:42

נכון להיום, רק שני מקרים לזן הדרום אפריקני החדש אומתו. מוקדם יותר היום גילתה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס בדיון בכנסת כי הודות לאיכוני שב"כ, התגלו סך הכל 230 אזרחים שבאו במגע עם שני המאומתים לאומיקרון או עם אלה שקיים חשד שנדבקו בזן

בווידאו: ד"ר אלרעי פרייס מעדכנת בנתונים של איכוני בשב"כ, רז נזרי אומר שזה כלי בעייתי/צילום: ערוץ הכנסת

מספר החשודים שנדבקו בווריאנט הדרום אפריקני אומיקרון עלה היום (שלישי) ל-34. נכון להיום, רק שני מקרים בישראל אומתו כמקרים ודאיים.

העדכון מגיע בהמשך לדיון בוועדת החוץ והביטחון בכנסת על איכוני שב"כ כדרך לבלום את הווריאנט הדרום אפריקני. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס גילתה בדיון כי הודות לאיכוני שב"כ, התגלו סך הכל 230 אזרחים שבאו במגע עם שני המאומתים לאומיקרון או עם אלה שקיים חשד שנדבקו בזן.

"העברנו לשב"כ עד עכשיו 13 מגעים, על 13 המגעים התקבלו בחקירה האפידימיולוגית 186 מגעים שנחקרים ומבודדים ונעשה כל התהליך הרוטיני כלפי מגעים של חולה מאומת", אמרה אלרעי פרייס בוועדה. "במקביל, מה שקיבלנו כרגע מהשב"כ זה 44 מגעים, מתוכם רק 2 חפפו ל-186 שידענו עליהם קודם. זאת אומרת שזה כלי משלים. אנחנו רוצים לראות שאלה לא היו יום-יומיים חריגים".

בארבעת הימים האחרונים, מאז התגלה הזן החדש בארץ, נכנסו 850 טסית ממדינות אדומות, מתוכם 162 מדרום אפריקה ואתיופיה, מדינות שבמשרד הבריאות ששמים עליהם דגש מיוחד. מבין השבים מאתיופיה מדרום אפריקה ישנם 16 מאומתים לקורונה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully