וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממצאי דוח שהוצג לבנט: הגל החמישי של הקורונה כבר כאן

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 11:34

העלייה הנוכחית מובהקת גם בקרב מחוסנים, סיבת ההתפרצות אינה ידועה - כך עולה מדוח שהוגש לראש הממשלה ולשר הבריאות. כדי לעכב את התפשטות וריאנט אומיקרון, החוקרים ממליצים להאריך את ההגבלות בכניסה לארץ, להגביר את האכיפה על התו הירוק ולבחון שינוי מדיניות בבתי הספר

ראיון עם נוחתת בנתב"ג. 29 בנובמבר 2021/שלומי הלר

הגל החמישי החל בישראל, העלייה הנוכחית מובהקת - כך מזהירים חוקרי האוניברסיטה העברית, בדוח שהגישו הלילה (שישי) לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, למל"ל ולראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס. החוקרים הוסיפו כי לראשונה מאז קמפיין חיסוני הבוסטר, ההדבקה מתפשטת בקצב מהיר בכל המגזרים ושכבות הגיל, גם בקרב המחוסנים.

החוקרים אינם בטוחים לגבי סיבת השורש להתפרצות, ומונים מספר סיבות אפשריות, כגון ירידת רמת החיסוניות באוכלוסיה עקב אזרחים שלא התחסנו בבוסטר, עלייה בהדבקות בבתי משפחות צעירות, בהם ריכוז האוכלוסיות בעלות החיסוניות הנמוכה ביותר, או מהגברת ההדבקות בבתי הספר. הם מזהירים כי יש לעכב התפרצות אומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה.

כדי לעכב את התפשטות וריאנט אומיקרון החוקרים ממליצים להאריך את ההגבלות בכניסה לישראל. "הזמן שנרוויח יאפשר לאסוף מידע בקשר לנחיצות של מנה רביעית או חיסון מותאם אומיקרון", פירטו בדוח. בנוסף, ממליצים על הגברת אכיפת התו הירוק ועטיית מסכות, ולבחון שינוי מדיניות בבתי הספר. עוד ממליצים החוקרים לזרז את התחסנות האוכלוסייה בחיסון הבוסטר, ולתחקר ולפרסם את ההתפרצויות המקומיות באמצעות מפקדת אלון.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
קצב הדבקה גבוה משמעותית. נוסעים בנתב"ג/ראובן קסטרו

"יש להוריד את מקדם ההדבקה כעת", כתבו החוקרים, "כדי שבמקרה ותיווצר התפרצות אומיקרון, בתי החולים לא יהיו עמוסים, וניתן יהיה להמשיך ולהשתמש בשיטות רכות להקטנת ההדבקות". לדברי החוקרים הווריאנט הדרום-אפריקני מתפשט במדינות בכל העולם בקצב הדבקה "גבוה משמעותית" מווריאנט הדלתא.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מקדם ההדבקה עלה ל-1.1. 589 בני אדם אומתו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה, מתוך 91,736 בדיקות שבוצעו. 4,116,855 בני אדם התחסנו במנת הבוסטר. רוב החולים קשה אינם מחוסנים או לא חוסנו במנת הבוסטר. 93 חולים מאושפזים באורח קשה, ו-55 מונשמים. מפרוץ המגפה מתו בישראל 8,210 חולי קורונה.

אמש בנט הציג בדיון עם שרים בממשלה מתווה הגבלות חדש, שכלל את ביטול מתווה הכיתה הירוקה ומעבר למתווה של אחוז התחסנות לפי כיתה על מנת לעודד הורים לחסן את ילדיהם. בנט מעוניין גם להרחיב את התו הירוק לקניונים ולהגביר את אכיפת התו הירוק. הורוביץ התנגד להגבלות ולכן הוחלט לדון עליהן במועד מאוחר יותר.

ראש הממשלה הציע אתמול בדיון עם בכירים במשרד הבריאות להגביל את יציאת הלא מחוסנים מהארץ ואף לבחון סגר סלקטיבי עבורם. בכירים במשרד הבריאות ושר הבריאות ניצן הורוביץ התנגדו להצעות אלה, ובכיר במשרד תקף את ראש הממשלה ואמר כי הוא "מקצין את הדיון על ההגבלות והופך אותו ללא ענייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully