וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני 50 ומעלה שחוסנו לקורונה בבוסטר נמצאו ב-90% פחות סיכון לתמותה ביחס למחוסנים פעמיים

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 0:25

בקרב גברים נרשמה הפחתה של 88% ובקרב נשים נצפתה הפחתה של 94%. המחקר שפורסם בכתב עת רפואי מוביל, לא מתייחס לזן האומיקרון המטריד את מערכות הבריאות. "מעטות ההתערבויות בעולם הרפואה שניתן לייחס להן נתון כזה"

בווידאו: הורוביץ מתייחס לזן הקורונה החדש אומיקרון/צילום: שי מכלוף

בני 50 ומעלה שקיבלו את מנת הבוסטר של החיסון נגד נגיף הקורונה, נמצאו ב-90% פחות סיכון לתמותה, בהשוואה למחוסנים פעמיים - כך קובע מחקר ישראלי חדש שבדק את יעילות מנת הדחף. המחקר לא מתייחס לזן האומיקרון המטריד כיום את מערכות הבריאות בכל העולם, שהתגלה לראשונה לפני כחודש בדרום אפריקה.

המחקר, שבוצע על ידי קופת חולים בכללית בשיתוף הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמכללה האקדמית ספיר, והתפרסם הלילה (חמישי) בכתב העת הרפואי המוביל New England Journal of Medicine, עקב אחרי מחוסנים שקיבלו את מנת החיסון השנייה לפחות חמישה חודשים קודם, והשווה את שיעורי התמותה מקורונה באוכלוסייה שקיבלה מנת בוסטר בהשוואה לשיעורי התמותה באוכלוסייה שלא התחסנה במנת הבוסטר. המעקב בוצע במהלך גל הדלתא, בין התאריכים 6 באוגוסט 2021, שבוע לאחר מועד אישור חיסון הבוסטר לאוכלוסייה המבוגרת בישראל, ועד ל-29 ספטמבר 2021.

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחסנת בפ"ת, אוגוסט/ראובן קסטרו

ממצאי המחקר עולה כי בקרב מקבלי מנת החיסון השלישית (שבוע ויותר אחרי קבלת מנת הבוסטר) נצפתה הפחתה של 90% בשיעור התמותה מנגיף הקורונה, כשבקרב גברים נרשמה הפחתה של 88% ובקרב נשים נצפתה הפחתה של 94%, בהשוואה לקבוצה שקיבלה שני חיסונים בלבד.

כיום ידוע כי גל ההדבקה הרביעי בזן דלתא של נגיף הקורונה והתחלואה שנגרמה מכך, נבעו בעיקר מהירידה בהגנה החיסונית אצל האוכלוסייה שקיבלה את חיסון הקורונה כחצי שנה קודם או מוקדם יותר. בעקבות זאת, הומלץ על ידי משרד הבריאות בישראל, טרם אישור ה-FDA, להתחסן במנת חיסון שלישית, מנת הבוסטר, חמישה חודשים לאחר קבלת מנת החיסון השנייה.

ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בקהילה בכללית, הסביר כי תוצאות המחקר "מלמדות באופן חד משמעי כי חיסון הבוסטר קשור בצורה מובהקת בהפחתת הסיכון לתמותה מקורונה, לרבות מזן הדלתא". לדבריו, חיסון הבוסטר הוא נדיר ביעילותו - "מעטות ביותר ההתערבויות בעולם הרפואה שניתן לייחס להן ירידה של פי עשרה בסיכון לתמותה, כפי שמצאנו עבור חיסון הבוסטר". ד"ר נצר ציין כי הממצאים מספקים מידע "חשוב ומבוסס מחקרית" לאוכלוסייה בישראל ובמדינות אחרות שעדיין מתלבטת לגבי מתן מנת הדחף. "מקבל משנה תוקף לנוכח ההתפרצות של זן חדש האומיקרון והחשש מגל תחלואה נוסף", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully