וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 ישראלים נוספים אובחנו חיוביים לזן הקורונה הדרום אפריקני - כולם מחוסנים בבוסטר

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 18:55

מספר המאומתים לווריאנט האומיקרון בישראל עלה ל-11. שניים מהמאומתים החדשים שבו מצרפת, אחד מארצות הברית ואחד מדרום אפריקה. חשד גבוה ל-24 מקרים נוספים של חשיפה לווריאנט אומיקרון, מחצית מהם לא שבו מחו"ל לאחרונה

בווידאו: בנט מתייחס לזן האומיקרון/מערכת וואלה!

מספר המאומתים לווריאנט אומיקרון בישראל עלה ל-11, כך הודיע הערב (ראשון) משרד הבריאות. כל ארבעת המקרים החדשים הם חולים שחוסנו שלוש פעמים, שלושה מהם בחיסוני פייזר ואחד בחיסוני מודרנה. שניים מהן שבו מצרפת, אחד מארצות הברית ואחד מדרום אפריקה.

סך הכול, מבין 11 המאומתים לווריאנט אומיקרון בישראל, שישה שבו מדרום אפריקה, שניים מצרפת, אחד ממלוואי, אחד מאנגליה ואחד מארצות הברית. שישה מהם חוסנו שלוש פעמים, ארבעה לא חוסנו כלל ואחת חוסנה במנה של אסטרהזניקה.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
כל הנדבקים עד כה בזן האומיקרון - שבו מחו"ל. נתב"ג בימי קורונה/ראובן קסטרו

נוסף על כך, קיים חשד גבוה ל-24 מקרים נוספים של חשיפה לווריאנט אומיקרון, אך תוצאות הריצוף של מקרים אלו טרם הגיעו. 16 מהם לא מחוסנים כנדרש, אך שמונה מהם כן. מחצית מהאנשים שקיים חשד שנדבקו בווריאנט הדרום אפריקני שבו מחו"ל או באו במגע עם שבים מחו"ל, ואילו חצי מהם לא היו בחו"ל לאחרונה.

מבין כל המקרים הוודאיים ואלו עם החשד שמוגדר גבוה, 12 חולים סובלים מסימפטומים, תשעה מהם לא מחוסנים כנדרש, ו-21 לא סובלים מסימפטומים - מהם 10 לא נחשבים "מוגנים", ו-11 חוסנו כנדרש. 14 בני אדם קיבלו תוצאה "חיובית גבולית", והם מוגדרים בחשד נמוך להידבקות בזן החדש. אנשים אלו נשלחו לבדיקה חוזרת.

מעבדות ריצוף גנטי של בדיקות הקורונה לגילויי זן אומירקון החדש, ביח חולים אסף הרופא 01 בדצמבר 2021. יותם רונן
24 מקרים נוספים בחשד "גבוה". מעבדת ריצוף גנטי לזיהוי זן אומיקרון/יותם רונן

מוקדם יותר היום, הממשלה אישרה את מבצע האנטיגן השלישי במערכת החינוך, שיצא לדרך החל מיום שלישי - עם חזרת התלמידים לבתי הספר והגנים מחופשת החנוכה. במסגרת המבצע, יידרשו התלמידים להציג הצהרה חתומה בידי הוריהם על ביצוע בדיקת אנטיגן עם תוצאה שלילית כתנאי לכניסה למוסד.

"אני מציע לא לזלזל באומיקרון", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט. "יש כאלה שאומרים 'אבל המצב כל כך טוב בארץ, אז למה אתם באים ומקשים?'. הסיבה שהמצב טוב בארץ היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully