וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "יכולים להגיע למצב שיהיה צורך בחובת חיסונים. כרגע לא"

עודכן לאחרונה: 5.12.2021 / 9:31

פרופ' נחמן אש אמר בריאיון ברדיו 103FM כי הוא חושב שעדיין לא הגיעה העת לחובת חיסונים, אך לא פסל את הצעד בעתיד. "האיום לא ירד", אמר על וריאנט אומיקרון. על נסיעתה של משפחת בנט לחו"ל: "זה לא הזמן לנסוע. ממליץ לכולם לדחות נסיעות"

בווידאו: הורוביץ מתייחס לזן הקורונה החדש אומיקרון/צילום: שי מכלוף

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש אמר הבוקר (ראשון) בריאיון ברדיו 103FM כי אין עוד מקום לשקול חובת חיסונים, אך לא שלל את הצעד בעתיד. זאת, ברקע התבטאותו של פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא לפיה "צריך לשקול לחייב חיסונים נגד קורונה בישראל".

"אני חושב שעדיין צריך ללכת על לעודד, לחייב זה לא צעד שעשינו עד היום", אמר אש. "בוודאי שיכולים להיות מצבים בהם הסיכון יגבר, והחיסון יהיה נחוץ, אך כרגע זו לא הסיטואציה. אם יגיע וריאנט מאוד מסוכן והחיסון יעבוד עליו כמובן ולא תהיה היענות, יהיה צורך לחייב. בעיניי נכון לחסן, ונכון לחסן עכשיו".

על הריאיון של יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, ח"כ מיכל שיר ב"חדשות 12", בו אמרה שלא תחסן את ילדיה נגד קורונה, אמר אש כי הוא "מוכרח לומר שנבחרי ציבור צריכים להעביר את הדברים אחרת. אני לא מדבר על בחירה אישית. העברת המסר לציבור צריכה להיות אחרת. החיסונים הם הדרך שלנו. כל אחד שיעשה את השיקולים שלו. כל נתון שמעיד שהחיסונים מסוכנים הוא לא נכון. אנחנו בחנו הכול לעומק. החיסון יעיל ובטוח".

נחמן אש במסיבת עיתונאים לגבי וריאנט הקורונה החדש- אומיקרון 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
מעדיך הסברה בינתיים. אש/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד הבריאות נשאל על וריאנט האומיקרון שטרם התבררה חומרתו. "איום האומיקרון לא ירד, הווריאנט מתפשט מהר בדרום אפריקה ואנו לא יודעים לגמרי מה קורה עם החיסונים".

על נסיעת אשת ראש הממשלה גילת בנט והילדים אמר: "לעניין האישי אני לא יודע להיכנס. עקרונית? זה לא הזמן לנסוע לחו"ל, את זה אני אומר באופן כללי. גם לא היום ולא הבוקר. ההמלצה שלי היא לדחות נסיעות".

בשבוע שעבר הביע פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא תמיכה בחיוב האוכלוסייה בישראל להתחסן נגד קורונה. בריאיון ל-103FM הוא אמר כי "צריך לשקול לחייב חיסונים נגד קורונה בישראל". עם זאת, הוא הבהיר כי אין כרגע פעילות לכיוון של חיוב חיסונים, לא במשרד הבריאות ולא בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully