וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשרד הבריאות נגד פרויקטור הקורונה: "חובת החיסון לא פרקטית ואינה נכונה"

2.12.2021 / 23:40

לטענתם, אי אפשר וזה גם לא נכון לחייב אוכלוסייה שלמה לקבל טיפול רפואי, אם אינה חפצה בכך. "אנחנו צריכים להשקיע בהסברה רחבה", אמרו. במשרד מתעקשים להמשיך לספק בחינם את הבדיקות המהירות לצורך תו ירוק לילדים מתחת לגיל 12, כך שההורים יוכלו לקבל החלטה רפואית נטו

בווידאו: הורוביץ מתייחס לזן הקורונה החדש אומיקרון/צילום: שי מכלוף

בכירים במשרד הבריאות טוענים כי אין אפשרות פרקטית לחייב אזרחים להתחסן, ויותר מכך - זה לא נכון מבחינה אתית והומנית. זאת, לאחר שפרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זקרא, אמר כי הוא בעד חובת חיסון.

"למעשה אי אפשר וזה גם לא נכון לחייב אוכלוסייה שלמה לקבל טיפול רפואי, אם היא אינה חפצה בכך. אנחנו צריכים להשקיע בהסברה רחבה ולהנגיש את החיסון לכל אחד שיחפוץ בכך", אומר היום לוואלה! בכיר במשרד הבריאות.

סאלמן זרקא במסיבת עיתונאים לגבי וריאנט הקורונה החדש- אומיקרון 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
הבהיר שזוהי עמדתו בלבד. זרקא/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות מתעקשים להמשיך לספק בחינם את הבדיקות המהירות לצורך תו ירוק לילדים מתחת לגיל 12, כך שההורים יוכלו לקבל החלטה על חיסון ילדיהם רק על פי שיקולים רפואיים, ולא כלכליים. בנוסף, לפי שעה, אין כוונה להקשיח את תנאי התו הירוק כדי לגרום להורים לחסן את הילדים.

הווריאנט הדרום אפריקאי - האומיקרון, אומנם מדאיג את בכירי המשרד, אך בימים האחרונים הם חשים אופטימיות גדולה לגבי היכולת של החיסון מול הזן החדש. על פי אותו גורם במשרד, כבר בתחילת שבוע הבא נוכל לדעת אם בישראל יש הכפלה בתחלואה, כמו בדרום אפריקה, או שהחיסונים וקטיעת שרשראות ההדבקה המהירות הצליחו להדוף את הווריאנט מחוץ לגבולות ישראל.

פרופ' זרקא אמר את הדברים אתמול בריאיון ברדיו 103FM והודה כי "צריך לשקול לחייב חיסונים נגד קורונה בישראל". עם זאת, הוא הבהיר כי אין כרגע פעילות לכיוון של חיוב חיסונים, לא במשרד הבריאות ולא בממשלה. "זו עמדתי שלא משקפת כרגע שום פעילות בתחום הזה, לא במשרד הבריאות ולא בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully