וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקטור הקורונה: "צריך לשקול לחייב חיסונים נגד קורונה בישראל"

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 7:55

בריאיון ל-103FM אמר סלמאן זרקא כי עמדתו האישית היא שצריך לבחון את הנושא בניסיון לבלום את התפשטות הזן החדש. עם זאת, הבהיר כי אין כרגע פעילות לכיוון של חיוב חיסונים, לא במשרד הבריאות ולא בממשלה. לדבריו, התפשטות האומיקרון שינתה "את המפה" באופן "מדאיג"

בווידאו: פרויקטור הקורונה מתייחס לדאגה מהעלייה במקדם ההדבקה/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הביע הבוקר (רביעי) תמיכה בחיוב האוכלוסייה בישראל להתחסן נגד קורונה. בריאיון ל-103FM הוא אמר כי "צריך לשקול לחייב חיסונים נגד קורונה בישראל". עם זאת, הוא הבהיר כי אין כרגע פעילות לכיוון של חיוב חיסונים, לא במשרד הבריאות ולא בממשלה.

פרופ' זרקא פירט על תמונת המצב למאומתים בזן האומיקרון בישראל, ואמר כי הווריאנט החדש "שינה את המפה" וכי המצב "מדאיג". לדבריו, "הגישה בישראל בניגוד לחלק מדינות מהעולם היא יותר מאפשרת, יותר מכילה, נותנת יותר זמן לתת לאנשים לקבל את ההחלטות שלהם. יש לזה מחיר".

הוא התייחס לאישור פאנל המומחים של ה-FDA שהעניק המלצה על תרופת הקורונה Molnupiravir של ענקית התרופות מרק, תחת שורה של הגבלות. "היא לממש לא תרופה מושלמת, אבל זו תרופה חשובה לחולים שיש להם מחלות רקע ויכולים להסתבך עם מחלת הקורונה".

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, 29 באוגוסט 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
זרקא/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

כמו כן, הבהיר: "הכלי החשוב ביותר זה החיסונים שנוכל להגן על עצמנו ולא להזדקק לתרופות האלה. אבל צריך את כל הכלים במלחמה הזאת". פרופ' זרקא עדכן כי "יש כל הזמן מו"מ לרכש של אופציות. ברגע שיתחילו לשווק, אני חושב שאזרחי ישראל יכולים להיות בטוחים. ככל שהתרופה תאושר גם התרופה הזאת תהיה בישראל". הוא אף לא שלל אפשרות שהתרופה תשווק בבתי המרקחת: "זה מונע את התפתחות המחלה, הופעת מחלה קשה".

בהמשך, התייחס לקנסות שמטילות מדינות ברחבי העולם על סרבני החיסונים ולאוסטריה שהכריזה כי בכוונתה לחייב את אזרחיה להתחסן כנגד הנגיף. גם גרמניה הודיעה כי תשקול חובת חיסונים במדינה, ומה יקרה בישראל? פרופ' זרקא הודה: "אני חושב שצריך לבחון את כל החלופות, כולל החלופה של חובת חיסון במדינת ישראל", אך סייג: "זו עמדתי שלא משקפת כרגע שום פעילות בתחום הזה, לא במשרד הבריאות ולא בממשלה".

חיסון נגד וירוס הקורונה, 3 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אני מודאג". חיסון נגד קורונה/פלאש 90, יונתן זינדל

הוא הדגיש: "לא מוכרת לי עבודה משפטית בתחום. לא נמצא על השולחן תהליך חקיקה או עבודת מטה לחקיקה. אנחנו לא נמצאים ברמה הפרקטית שהיום הולך להתקיים חוק באופן מפתיע בשביל לחייב חיסונים". עוד הוסיף: "אני חושב שזה לא נכון מה שקרה באוסטריה, להטיל סגר רק על הלא מחוסנים. אני חושב שזה מדרון חלקלק בעייתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully