וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בבידודים בבתי הספר: פורסמו הקריטריונים למתווה "כיתה ירוקה"

ב-1 באוקטובר יורחב הפיילוט שנועד לצמצם את כמות הבידודים של תלמידים כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת לקורונה. עם זאת, הקבינט צפוי להתכנס בשבוע הבא ולדון במתווה, ועלול להחליט ליישם את הקריטריונים על כל מוסדות החינוך. זאת, בשל המספרים הגבוהים של התלמידים המאומתים

בווידאו: מפקד מפקדת אלון מעדכן בוועדת חוקה שלא תהיינה בדיקות PCR במהלך יום כיפור/צילום: ערוץ כנסת

בעוד כשבועיים, ב-1 באוקטובר, יורחב פיילוט "כיתה ירוקה", במסגרתו מתבצע ניסיון לצמצם את כמות הבידודים בבתי הספר כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת לקורונה. הפיילוט הנרחב צפוי להימשך בין שבועיים לשלושה, ב-200 כיתות בבתי ספר יסודיים בערים אדומות וכתומות.

עם זאת, הקבינט צפוי להתכנס בשבוע הבא ולדון בנושא המתווה, ועלול להחליט ליישם את הקריטריונים של הפיילוט על כל מוסדות החינוך. זאת, בהתאם להצעת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ובהמשך לתוצאות הפיילוט הכיתה הירוקה שהתקבלו עד כה. במתווה תמכו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ. הדיון בקבינט על הרחבת הפיילוט לכלל המוסדות יערך בשל המספרים הגבוהים של המאומתים במערכת החינוך.

בימינו פיילוט הכיתה הירוקה מתקיים בשלושה בתי ספר, בשבע כיתות בנחל שורק בחברה החרדית. ביום שלישי הפיילוט יורחב לארבעה בתי ספר נוספים בחברה הערבית, בהם ישתתפו עשר כיתות לימוד.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
פיילוט "כיתה ירוקה" ייצא לדרך בבתי הספר/ראובן קסטרו

במסגרת המתווה, בכיתה בה יתגלה תלמיד מאומת ייאלצו כל יתר תלמידי הכיתה לבצע שבע בדיקות - ביום הראשון והשביעי הם יבצעו בדיקת PCR, וביתר הימים בדיקות אנטיגן מהירות. מי שיהיה אחראי על יישום המתווה במוסדות החינוך הם "נאמני הקורונה", שאמורים להתמנות בכל מוסד חינוכי החל מתחילת החודש הבא.

יש לציין כי הקריטריונים, אותם הגדירו משרדי החינוך והבריאות, עלולים להתגלות כמורכבים מדי ואף להוביל לכישלון של המתווה.

בדיקות ה-PCR יתבצעו באיגום מטושים של כל תלמידי הכיתה. במידה ויש תוצאה חיובית בדגימה, אז כל הכיתה תעבור סדרה של בדיקות מהירות, בכל בוקר במשך שבוע. התלמיד שיזוהה כמאומת יישלח לבידוד. הכיתה תמשיך לשגרת לימודים, אולם כל פעם שיימצא מאומת הוא יישלח לבידוד.

עוד הוחלט כי אם 40% מהתלמידים יימצאו חיוביים במסגרת הדיגום במהלך שבוע, או לחילופין אם 60% יימצאו חיוביים במשך שבועיים ברצף - תופסק השתתפות המוסד החינוכי בפיילוט "כיתה ירוקה".

כיתה ריקה - ספטמבר 2009. נתי שוחט, פלאש 90
בתכנית ישתתפו רק בתי ספר שבהם לפחות 75% מההורים אישרו לאסוף דגימות/פלאש 90, נתי שוחט

את תוצאות הבדיקות יקבל מנהל המוסד החינוכי באופן מקוון, ולא הורי התלמידים. עם קבלת התוצאות, מנהל המוסד ינחה את התלמידים כיצד לנהוג בהתאם לתוצאות הבדיקה, ויחליט אם יש צורך בהימנעות מהגעה למוסד של אותם תלמידים או חזרה לשגרה.

מאחר והקריטריונים הם נוקשים, קיים סיכוי שבסופו של הפיילוט יוחלט כי אין אפשרות לפטור ילדים שבאו במגע עם מאומת מבידוד, וזאת מאחר שהם אינם מחוסנים. כך כל הנראה יימשך המצב עד שינתן אישור לחיסון גם לילדים, באזור ינואר-פברואר.

במערכת החינוך ישנם כיום 154,010 תלמידים מבודדים, בהם 42,809 מאומתים לנגיף. כמו כן, 3,750 אנשי צוות מבודדים, מתוכם 4,219 מאומתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully