וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום בידודים ופתיחה על פי תחלואה מקומית: מתווה "כיתה ירוקה" לשנת הלימודים

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 17:32

במאמץ לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, הציג ביה"ח שיבא לרה"מ, שר הבריאות ושרת החינוך את המתווה שמבוסס על צמצום ומניעת בידוד תלמידים, הורים ומורים, והפעלה דיפרנציאלית של מוסדות החינוך על פי רמת התחלואה האזורית. "רוצים לשמור על השגרה ושמחת החיים"

במסגרת המאמצים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, הציגו היום בכירים בבית החולים שיבא תל שומר את מתווה "כיתה ירוקה" לראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, יחד עם בכירים נוספים במערכת הבריאות והחינוך.

המתווה הוצג על ידי פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא, וד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא. על פי המתווה, שמבוסס על אסטרטגיית "חיים בטוח" שפותחה בבית החולים, ומטרתה לאפשר לישראל כלכלה, משק וחינוך פתוחים ובטוחים לצד הקורונה, המתווה כולל, בין השאר, צמצום של מספר הבידודים כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת.

כמו כן, כולל המתווה מניעת בידוד תלמידים, הורים ומורים, וכן הפעלה דיפרנציאלית של מוסדות החינוך על פי רמת התחלואה האזורית.

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
אסטרטגיית "חיים בטוח". בדיקות קורונה בבית ספר בבנימינה/יואב איתיאל

בבית החולים הבטיחו כי במסגרת המתווה, יינתנו כלים וליווי צמוד על ידי מומחי שיבא למנהלי בתי הספר בשיטת דיגום עצמי וניהול מקומי, מיפוי מחלימים באמצעות סקר סרולוגיה ועוד.

מנהל בית החולים ד"ר פסח הסביר כי "מוטלת עלינו החובה לצמצם ככל הניתן בידוד ילדים שנחשפו לחולה מאומת כדי לשמור על השגרה ושמחת החיים של הילדים, להחזיר אותם לבתי הספר באופן רציף ולאפשר להורים לנהל את שגרת עבודתם ללא הפרעות, עד כמה שניתן. אנו שמחים ונרגשים על ההירתמות של משרד הבריאות ומשרד החינוך ליישום המתווה".

פרופ' רגב-יוחאי הוסיפה כי המתווה "מבוסס על פיילוט שנוסה בשלושה בתי ספר בגלים הקודמים - ולא זו בלבד שהצליח לאתר ילדים חולים ולמנוע את כניסתם לכיתה, גם צמצם דרמטית את מספר הבידודים. יתרה מזאת, בכיתות שבהן יושם המתווה דווח על הישגים פדגוגיים מרשימים ואיתנות נפשית טובה יותר מאשר זו שבכיתות שבהן המתווה לא יושם".

לפני שבוע עלה לדיון בלשכתו של בנט מתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים, במהלך שנועד לגשר על המחלוקות שנותרו פתוחות מול משרד הבריאות.

בדיון השתתפו שרת החינוך שאשא ביטון, שר הבריאות הורוביץ, מנכ"לי המשרדים, יועצים משפטיים וכן מומחי משרד הבריאות להתמודדות עם המגיפה. בפתח הדיון שרת החינוך הציגה את המתווה של משרד החינוך, הנחשב מקל ביחס לשנת הלימודים הקודמת. המתווה, כמעט נטול הגבלות, מעורר התנגדות בקרב בכירי משרד הבריאות.

המחלוקת העיקרית בין המשרדים נסובה סביב משך הבידוד לתלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת. במשרד החינוך מבקשים בידוד של 48 שעות בלבד, במהלכן התלמידים ואנשי הצוות שייחשפו לחולה קורונה מאומת יבצעו בדיקת קורונה אחת, ובמידה ותצא שלילית - יוכלו לחזור לשגרה. לעומת זאת, משרד הבריאות דורש תקופת בידוד רגילה של שבוע.

עוד בוואלה!

הקרב על הבידוד: המחלוקות בממשלה על מתווה פתיחת הלימודים

לכתבה המלאה
יפעת שאשא ביטון. ראובן קסטרו
ייפגשו באמצע? שרת החינוך שאשא ביטון/ראובן קסטרו

מחלוקת משמעותית נוספת היא בעניין עידוד החיסונים בבתי הספר. בעוד משרד הבריאות מבקש להביא ניידות חיסונים למערכת החינוך ובצורה זו לעודד חיסונים בקרב התלמידים, שרת החינוך לא רוצה לייצר לחץ על ההורים ולהפוך את החיסונים כתנאי לכניסה לבתי הספר.

פערים נוספים נוצרו בעניין היישובים הכתומים והאדומים. משרד החינוך רוצה לאפשר גמישות ניהולית למנהלי בתי הספר במקרים של עלייה בתחלואה. מבחינת משרד החינוך האוטונומיה צריכה להיות של המנהל, ברמה הבית ספרית, והוא זה שיחליט האם להפעיל למידה מרחוק ולהחזיר קפסולות. במשרד הבריאות לא מוכנים למדיניות כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully