וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבידוד: המחלוקות בממשלה על מתווה פתיחת הלימודים

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 19:17

לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי ישנן חוסר הסכמות על מתווה משרד החינוך לפתיחת הלימודים, נציגי המשרדים היגיעו לישיבה אצל ראש הממשלה. במוקד: קיצור משך הבידוד ועידוד חיסונים במערכת. משרד הבריאות הציע פיילוט בחינוך החרדי, אך בנט הפציר בצדדים: "לעבוד בדיאלוג"

מתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים עלה הערב (ראשון) לדיון בלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, במהלך שנועד לגשר על המחלוקות שנותרו פתוחות מול משרד הבריאות.

בדיון השתתפו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"לי המשרדים, יועצים משפטיים וכן מומחי משרד הבריאות להתמודדות עם המגיפה. בפתח הדיון שרת החינוך הציגה את המתווה של משרד החינוך, הנחשב מקל ביחס לשנת הלימודים הקודמת. המתווה כמעט נטול הגבלות והוא מעורר התנגדות בקרב בכירי משרד הבריאות.

המחלוקת העיקרית בין המשרדים נסובה סביב משך הבידוד לתלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת. במשרד החינוך מבקשים בידוד של 48 בלבד, במהלכן התלמידים ואנשי הצוות שייחשפו לחולה קורונה מאומת יבצעו בדיקת קורונה אחת, ובמידה ותצא שלילית - יוכלו לחזור לשגרה. לעומת זאת, משרד הבריאות דורש תקופת בידוד רגילה של שבוע.

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
בדיקות קורונה בבית הספר העל יסודי כרמים/יואב איתיאל

מחלוקת המשמעותית נוספת היא בעניין עידוד החיסונים בבתי הספר. בעוד משרד הבריאות מבקש להביא ניידות חיסונים למערכת החינוך ובצורה זו לעודד חיסונים בקרב התלמידים, שרת החינוך לא רוצה לייצר לחץ על ההורים ולהפוך את החיסונים כתנאי לכניסה לבתי הספר.

פערים נוספים נוצרו בעניין היישובים הכתומים והאדומים. משרד החינוך רוצה לאפשר גמישות ניהולית למנהלי בתי הספר במקרים של עלייה בתחלואה. מבחינת משרד החינוך האוטונומיה צריכה להיות של המנהל, ברמה הבית ספרית, והוא זה שיחליט האם להפעיל למידה מרחוק ולהחזיר קפסולות. במשרד הבריאות לא מוכנים למדיניות כזו.

מדידת חום בכניסת לבית הספר "לב" בחדרה, 5 במאי 2020. שלומי גבאי
פערים נוספים נוצרו בעניין היישובים הכתומים והאדומים. תלמידים בכניסה לבית ספר בחדרה/שלומי גבאי

במהלך הדיון בנט פנה לשרת החינוך ואמר: "יפעת, את לא רוצה חיסונים בבתי הספר. וניצן לא מוכן לקצר את ימי הבידוד כי זו עמדת גורמי המקצוע שלו. לכן, יש את האפשרות שכל משרד יתבצר: את תסרבי לחסן, הוא יסרב לקצר. אך האפשרות השנייה, היא שתשבו יחד ובדיאלוג משותף תמצאו פשרות, כמו שמצופה מכם. אתם יודעים לעבוד יחד בדיאלוג".

ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה במשרד החוץ 25 ביולי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה
"תשבו יחד ובדיאלוג משותף תמצאו פשרות". בנט/מערכת וואלה, אתר רשמי

בנוסף, בזמן הדיון, משרד הבריאות הציע למנף את העובדה שמערכת החינוך החרדית מתחילה מוקדם יותר מהממלכתית, ב-22 באוגוסט, ולבצע פיילוט של מדיניות הבידודים ל-48 שעות במשך שבוע.

נכון להיום, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, מספר המבודדים במערכת החינוך חצה את רף ה-40 אלף. עם מדיניות הבידודים החדשה אותה מנסה לקדם שרת החינוך ניתן לצפות כי מספר זה יקטן החל מ-1 בספטמבר, גם אם תחול עלייה בתחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully