וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך יציג מתווה ללימודים; משרד הבריאות: אין הסכמות

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 17:17

שרת החינוך תביא תכנית לשנת הלימודים הקרובה, במסגרתה יישמר רצף חינוכי בכל הגילים, ללא קפסולות, לצד פיילוט שיצמצם את זמן הבידוד לבאים במגע עם מאומתים. מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר: "יש הרבה נקודות לא סגורות"

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ יציגו הערב (ראשון) את המתווה לפתיחת שנת הלימודים הקרובה ב-1 בספטמבר. עם זאת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר כי אין הסכמות מלאות על מתווה הפתיחה. "אנחנו בעבודה אינטנסיבית מול משרד החינוך, בהודעה שפורסמה יש דברים שלא סוכמו עדיין. היום יהיה עוד דיון כדי לא לסכן את ילדנו ולהבטיח את המשך הלימודים", אמר אש בהצהרה לתקשורת.

בלבו של המתווה עליו מתכוונים בממשלה להכריז עומדת פתיחת הלימודים באופן מלא, ללא קפסולות, בכל שכבות הגיל. כפי שפורסם בוואלה!, מדובר במתווה מקל יחסית לשנה הקודמת, בהתאם למדיניות אותה מנהיגה השרה.

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות בתדריך/צילום: לע"מ

במסגרת המתווה סוכם על מדיניות בידודים חדשה, שמקצרת דרמטית את מספר ימי הבידוד ואת מספר המבודדים. במסגרת פיילוט שיפעילו המשרדים, מי שנחשף לחולה מאומת יידרש לשתי בדיקות שליליות כדי לחזור, אותן הוא יוכל לבצע תוך 48 שעות. בדיקות קורונה מהירות ייבוצעו בכניסה למוסד חינוך בו יש עלייה בתחלואה בתדירות בתנאים שייקבעו על ידי משרד הבריאות.

התפרצות הזן ההודי | בית הספר העל יסודי כרמים בנימינה 20 ביוני 2021. יואב איתיאל
בית ספר כרמים בבנימינה/יואב איתיאל

במסגרת התוכנית, צבעה של רשות יעבור לכתום על פי תכנית הרמזור, יתבצעו מהלכים במסגרת בית הספר כדי לצמצם מגעים, וכן תופעל מדיניות של בדיקות מהירות. כמו כן, סגירת מוסד חינוכי תיעשה רק במקרה של עלייה משמעותית בתחלואה במוסד החינוכי, בהחלטה משותפת של מנהל המחוז ולשכת הבריאות.

במשרד החינוך החליטו כי כדי להגדיל את היקף פטורי הבידוד של תלמידים וצווי חינוך יתבצע בחודשי אוגוסט-ספטמבר מבצע ארצי של בדיקות סרולוגיות. "הבדיקות הללו תסייענה באיתור תלמידים הנושאים נוגדנים לקורונה ללא גילוי תסמינים לכלל התלמידים. המבצע ייערך בשיתוף של משרדי הבריאות, החינוך והשלטון המקומי", נכתב בהודעת המשרד.

תורני ענק לבדיקות קורונה בככיר רבין, תל אביב 18 ביולי 2021. אבשלום ששוני, מעריב
תורני ענק לבדיקות קורונה בכיכר רבין/מעריב, אבשלום ששוני

שרת החינוך ציינה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך. בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי".

בנט: "סרבני החיסונים מסכנים לנו את החופש"/צילום: לע"מ

מנכ"ל המשרד, תא"ל יגאל סלוביק, אמר כי "רציפות התפקוד של מערכת החינוך הינה יעד לאומי ראשון במעלה בימים של שגרה. קל וחומר בעת הנוכחית, בה נדרש צמצום של פערים לימודיים המתפרסים על פני שלוש שנות לימוד, וצמצום של נזקים רגשיים וחברתיים שצברו התלמידים. הסגר והלימוד מרחוק גרמו לעליה של 44% בהפניות לאבחון סיכון אובדני, עליה של קרוב לכ-25% בתקיפות המיניות ולעלייה של כ- 6% בהתנהגויות סיכוניות". לצד אלה הוסיף המנכ"ל סלוביק, כי מספר המחוסנים הולך וגדל, נתון שיש בו כדי לחזק את מדיניות השגרה והרצף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully