וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף העלייה בתחלואה: מערב יום כיפור בצהריים לא יהיו בדיקות קורונה עד למחרת הצום

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 12:58

תא"ל רלי מרגלית אמר בדיון בוועדת חוקה כי מיום רביעי ב-12:00 עד יום שישי בבוקר מתחמי בדיקות ה-PCR יהיו סגורים. פרויקטור הקורונה: "לא צופים עומס נוסף כמו שהיה בראש השנה, בשבוע הבא נוסיף 30 צוותי דיגום". כ-10,000 נדבקים אתמול, עלייה קלה במספר החולים הקשים

בווידאו: מפקד מפקדת אלון מעדכן בוועדת חוקה שלא תהיינה בדיקות PCR במהלך יום כיפור/צילום: ערוץ כנסת

מפקד מפקדת אלון, תא"ל רלי מרגלית, אמר היום (ראשון) כי "מיום רביעי ב-12:00, ערב יום כיפור, ועד יום שישי לא יהיו בדיקות קורונה כלל במתחמי בדיקות ה-PCR. עד אז ומיום שישי ננסה להגדיל את המענים". את הדברים אמר בדיון בוועדת חוקה.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי ביממה האחרונה אותרו 10,084 מאומתים לנגיף, מתוך 155,871 שנבדקו. 697 חולים בנגיף מוגדרים במצב קשה, בהם 154 מונשמים. מקדם ההדבקה עלה וכעת הוא עומד על 0.9. מספרים אלה מהווים אומנם עלייה בנתוני ההדבקה והתחלואה, אך היא הייתה צפויה נוכח פתיחת שנת הלימודים. במערכת החינוך כיום יש 154,010 תלמידים מבודדים, בהם 42,809 מאומתים לנגיף.

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר בנוגע לעומסים הרבים בתחנות בדיקות הקורונה כי "חלק מהעלייה נובע מתוך שינוי המדיניות בפתיחת שנת הלימודים והחג - וזה התנקז לבדיקות PCR. התהליך יצר תוספת למערך הבדיקות, חלק מתופעות הלוואי של בדיקות אנטיגן המוניות". בדיון בוועדת החוקה הוא הודיע כי "בשבוע הקרוב יתווספו 30 צוותי דיגום במתחמי הבדיקות".

תור למתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה 7 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
נמשכים העומסים במתחמי בדיקות הקורונה. פתח תקווה, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

עוד הוסיף זרקא כי "יותר זול לבצע בדיקת PCR מאשר אנטיגן. יש לעסוק בהסברה והכוונה לבדיקות אנטיגן לצורך תו ירוק. כמו כן יש בלבול בנושא ב-PCR של ילדים הנוסעים לבתי מלון. עד מחר נקבל החלטה האם אנטיגן יוכל להספיק לבתי מלון במקום PCR". לבקשת יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב, אישר זרקא כי בדיקות האנטיגן המהירות לצורך תו ירוק יהיו תקפות לכל אורכו של יום הכיפורים עד צאת הצום, ולא רק ל-24 שעות.

"כרגע יש תוכנית לפריסת מתחמי הבדיקות עד חג הסוכות, כולל מתחמים ושעות פעילות. היה עומס חריג אך אנחנו לא צופים כרגע עומס נוסף. אנחנו מעלים את כמות הצוותים, עוסקים בהסברה להכוונה לאנטיגן ונערכים לימים הקרובים גם בזמינות פיקוד העורף וקופות החולים", סיכם זרקא.

תור למתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה 7 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
תור למתחם בדיקות קורונה בפתח תקווה 7 בספטמבר 2021/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום מת בבית החולים וולפסון צעיר בן 21 שחלה בקורונה ולא היה מחוסן. הוא פונה לבית החולים במצב אנוש לאחר שבוצעו בו מאמצי החייאה משך דקות ארוכות שבסופן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הצעיר סבל ממחלת רקע הקשורה להשמנת יתר. משפחתו סירבה לבקשת בית החולים לבצע בו נתיחה שלאחר המוות כדי לקבוע את סיבת המוות המדויקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully