וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בר-לב: ארבעת המחבלים שנתפסו לא יודעים היכן נמצאים השניים הנוספים

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 9:28

השר לביטחון הפנים אמר בריאיון ל-103FM כי איהם פואד נאיף כמאמג'י ומונאדל אינפיעת יעקוב לא יצאו מגבולות ישראל. לדבריו, למרות שהאסירים שנתפסו לא היו חמושים, עדיין קיים חשש שהשניים האחרים ינסו לבצע פיגוע. "המרדף חייב להתפרש על פני אזורים נרחבים"

זכריא זביידי במהלך הארכת מעצרו/פלאש 90, דוד כהן

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר הבוקר (ראשון) בריאיון ל-103FM כי ארבעת המחבלים שברחו מכלא גלבוע ונתפסו במהלך השבת אינם יודעים את מיקומם של שני האסירים שטרם נתפסו. עוד הוסיף השר כי כוחות הביטחון ממשיכים לרדוף אחר שני הנמלטים הנותרים.

"ההערכה היא שאחד מהם לפחות נמצא ביהודה ושומרון" אמר בר-לב והוסיף כי "אנו כמובן לוקחים את התרחיש החמור ביותר. ההערכה באה מסימנים כאלה ואחרים, ולכן זה אומר שהמרדף חייב להתפרש על פני אזורים נרחבים, בתוך ומחוץ לקו הירוק".

השר ציין כי שני הנמלטים הנותרים לא יצאו מגבולות ישראל. הוא אמר כי "חשש לביצוע פיגוע חייב להיות תמיד, כי אנשים שנמצאים במצב של ייאוש - לא ניתן לצפות את פעולותיהם. בידי הרביעייה הקודמת לא היה נשק, החשש יחסית נמוך אך קיים ולכן צריך לנקוט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים".

בר-לב סיפר כי חקירת המשטרה עדיין מתנהלת, וכי עוד אין חדש לגבי שני הנמלטים שטרם נתפסו. הוא אמר כי ארבעת האסירים שנתפסו "לא יודעים איפה השניים האחרים". החקירה מתמקדת בין היתר בשלבים המוקדמים שנמשכו על פני תקופה ארוכה, וכמובן בניסיון ההימלטות עצמו. "זה שם סימני שאלה על איך זה ששב"ס לא גילה סימנים מעידים", אמר בר-לב והוסיף כי "לא ידוע על סיוע שהאסירים קיבלו מתוך הכלא. אחת השאלות היא איך זה יכול להיות שלא מתעורר שום דגל אדום בבית הסוהר".

השר שיבח את האזרחים שזיהו את הנמלטים והתקשרו למשטרה. הוא אמר כי "אני יכול לאשר שכל האזרחים בהם נתקלו הנמלטים, כולל הערבים, פעלו כמצופה מאזרח ישראלי והודיעו למשטרה. זה בעל חשיבות רבה, כי זה מראה שערביי מדינת ישראל רוצים להיות חלק מהמדינה. יש איומים ברשתות חברתיות על חלק מהמשפחות האלה, אנו יודעים שברשתות החברתיות מי ששולט הם הקיצוניים. לשמחתנו, לא נחשף שום אזרח".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, סייר בכלא ״קציעות״, בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שב״ס, רב-גונדר, קטי פרי, 9 בספטמבר 2021. דוברות שב"ס
"זה מאוד פופוליסטי לערוף ראשים". בר-לב בסיור בכלא גלבוע, השבוע/דוברות שב"ס

בר-לב התייחס לקריאות לפיטורין של הממונים והאחראים לבריחה. "זה מאוד פופוליסטי לערוף ראשים" ציין השר. עוד אמר כי "החלטתי למנות ועדת בדיקה ממשלתית שתיכנס לעובי הקורה. הוועדה יכולה להגיע לכל מסקנה. הנציבה מטפלת באירוע בצורה נכונה, יחד עם זאת אין ספק שהיה כאן מחדל חמור שלא ייתכן שיקרה, ועל כך ייבדקו כל הנושאים".

"אין לי ספק שראש הממשלה ראה שבמסגרת אחריותו, תפקידו להגיע לאזור גם בערב שבת ולתת הנחיות מאוד מסוימות, היה טעם רב לביקור הזה. בנט ערך 2-3 הערכות מצב עם כל הגורמים הרלוונטיים מהמקום בו שהה, ונדמה לי שהוא הגיע לשטח בפעם הראשונה בשבת, אך אני לא חושב שהיה צורך שיגיע לשטח לפני", סיכם בר-לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully