וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: לא ניתן היה למנוע את הטיסות לאומן, המחיר הוא הרבה מאוד מאומתים לקורונה

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 9:01

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בריאיון ל-103FM כי הנוכחים באירועים באוקראינה ככל הנראה הדביקו אחד את השני, וזו הסיבה לכך שאובחנו כ-1,400 חולים בבדיקות בנתב"ג: "מי שנסע עשה זאת תוך סיכון שיידבק". על השפעת פתיחת מערכת החינוך על התחלואה: "נראה השבוע אם תהיה עלייה"

בווידאו: בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב/צילום: דובר מד"א

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר (ראשון) כי לא ניתן היה לא לאפשר למי שרצה לטוס לאומן לעשות זאת: "כשכל הנסיעות פתוחות לא היה ניתן לעצור דווקא את הטיסה הזו. אני מקווה שעם הצעדים שעשינו הצלחנו לתפוס את כל המאומתים ולמנוע כניסת תחלואה לישראל".

אמש, נודע כי כ-1,400 מהשבים מאומן התגלו חיוביים לקורונה. "הנתונים הם חלקיים, על פי בדיקות שנעשו בנתב"ג, זה מספר גבוה מאוד כמובן", אמר אש. "קרוב ל-10 אחוזים מאומתים. אנו יודעים שיש שם חולים קשים שחזרו בטיסה מיוחדת, כך שבאמת הייתה שם תחלואה גבוהה".

"אני מקווה שכולם יקפידו על בידוד, כי גם מי שנמצא שלילי בנתב"ג יכול להיות מאומת בימים הקרובים", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "זו תוצאה של ההתנהלות שם, זה אירוע המוני וכנראה שהדביקו שם אחד את השני. ההתקהלויות מותרות גם בארץ וזה לא תירוץ שניתן להשתמש בו, המחיר הוא הרבה מאוד מאומתים. מי שנסע, נסע תוך סיכון שיידבק".

בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב, אוקריאנה 8 בספטמבר 2021. מד"א
בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב, שבוע שעבר/מד"א

פרופ' אש התייחס גם להשפעה הצפויה של פתיחת שנת הלימודים על התחלואה ואמר כי "נראה את ההשפעה השבוע, אני מקווה מאוד שעם כל הצעדים שעשינו, זה ימנע את ההתפרצות במערכת החינוך, נראה השבוע אם תהיה עלייה".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לאפשרות של חיסון רביעי: "אנחנו לא יודעים מתי זה יקרה, אני מקווה מאוד שזה לא יהיה תוך חצי שנה כמו הפעם, אלא שהחיסון השלישי יחזיק מעמד זמן ארוך יותר. אנחנו כן מתחילים להיערך כדי שיהיה לנו מלאי חיסונים במידת הצורך".

עוד בוואלה!

נתונים ראשוניים: יותר מ-1,400 חוזרים מאומן חיוביים לקורונה

לכתבה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש במהלך כינוס ועדת החקירה בנושא אסון מירון 1 בספטמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מקווה שהצליחו לתפוס את כל המאומתים ולמנוע כניסת תחלואה לארץ. אש/פלאש 90, יונתן זינדל

"אנו מחכים לאישור ה-FDA בעניין חיסוני ילדים", אמר אש ברקע הדיווחים על התקדמות בנושא בארה"ב. "אני מעריך שעד סוף השנה יהיה אישור ונוכל להתקדם עם זה גם בארץ. אנו חושבים שזה נושא רגיש ואנו רוצים להיות בטוחים".

"גם בין גילאים 15-12 חיכינו לאישור ה-FDA", אמר מנכ"ל משרד הבריאות והבהיר כי "במנה השלישית לא חיכינו לאישור כי הסיטואציה הייתה שונה, עם התפרצות הגל הרביעי, וזו הייתה הדרך העיקרית שלנו להילחם בגל הזה, ולכן הייתה חשיבות גדולה לקבל את ההחלטה לתת את המנה לפני אישור ה-FDA".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully